Fluctuerende waarden/setpoint

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jannek02
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2016, 19:47

Re: Fluctuerende waarden/setpoint

Bericht door Jannek02 »

Hi Kiek,

Ik snap dat je probeert te helpen, dat vind ik super fijn, bedankt!
Ik weet dat levothyroxine geen medicijn is maar aanvulling op T4. Ik heb de afgelopen 2 jaar heel veel hierover gelezen. Maar een huisarts en internist schrijven dat toch niet zomaar voor?
Vanaf 2014 slik ik al boven 100 mcgr, ook toen mijn TSH opeens naar 4.6 steeg op 15-04-14. Zegt dat allemaal dan helemaal niets? Rond deze tijd is toch echt de naam Hashimoto gevallen...
Sorry, misschien vind je mij wel heel vervelend, maar ik ben echt een beetje lost.
Als er 2 jaar lang je het ene is verteld en je heel lang ziek en aan het kwakkelen bent geweest, dan snap je misschien dat het heel heftig is om te horen om met iets te stoppen wat leek te werken met een risico weer bij 0 te beginnen. Ik wil niet weer 2 van zulke jaren, dacht juist dat ik er uit aan het komen ben.
Misschien ben ik toe aan een alternatieve strategie, maar ik ben vooral toe aan goede medische begeleiding en ik heb steeds meer het gevoel dat ik die niet heb gekregen. Ik weet ondertussen niet meer wie en waar ik op kan vertrouwen. Al die onderzoeken 2 jaar lang, dat is toch allemaal niet voor niets geweest?
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Fluctuerende waarden/setpoint

Bericht door Kiek »

Janneke, jij kent jezelf het beste.
Jij weet het beste op welke gronden en hoe en waarom je levothyroxine hebt voorgeschreven gekregen.
Als jij vindt dat levothyroxine jou op dit moment helpt, dan ga je natuurlijk gewoon door.
Levothyroxine is in dit opzicht niet ingewikkeld.

Hier krijg je slechts ideeën aangeboden van lotgenoten, van levothyroxine-gebruikers.
Wij zijn geen artsen!
Soms hebben mensen daar wat aan.
En soms niet.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jannek02
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2016, 19:47

Re: Fluctuerende waarden/setpoint

Bericht door Jannek02 »

Ik weet het zelf even niet meer, dat is de reden waarom ik hier nu ben.
Jullie ideeën waardeer ik enorm en neem ik ook mee, ik wel ze alleen wel goed begrijpen :) .
Plaats reactie