Wel of niet bloedprikken ?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door sopje »

Er wordt geadviseerd om eerst bloed te laten prikken voor je overstapt op een ander schildklier hormoon. En dat lijkt mij logisch maarrrrr.....
Ik zal waarschijnlijk volgende week overstappen op euthyrox maar dan slik ik pas een kleine 3 weken dosering thyrax 0,100.
Heeft zo een meting dan wel zin aangezien je een week of 6 een bepaalde hoeveelheid moet slikken om een goede meting te krijgen.
Wat kan ik het beste doen ?......Zal ik toch voor de overstap eerst laten prikken? of zal ik eerst opverstappen ...iets minder nemen euthyrox 88... en dan na 5 a 6 weken laten prikken?
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door sopje »

Iemand een advies ??
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door sopje »

Schopje
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door essy »

Hoi sopje,

Jammer dat nou niemand reageert. En ik ben ook maar een leek. Gezien je net gestart bent zou ik ook denken aan 88 mcg euthyrox.

Je hebt voordat je startte je waardes gehoord toch? Ik zou wel zsm over gaan op euthyrox want naar mijn idee slik je die thyrax nu aardig voor Jan doedel. Of in zoverre je kan er niet goed aan meten. euthyrox reageer je waarschijnlijk anders dus van 3 weken thyrax kun je weinig zeggen.

Maar misschien komt er nog iemand voorbij die zegt ik zou het anders doen. Ik gis ook maar wat.

Gr essy
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door Knoffie »

Hoi Sopje,
Ook ik ben maar een leek maar als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik, zoals essy ook adviseert, zsm beginnen met 88 mcg Euthyrox en dan na een week of 6 prikken. Mijn ervaring is dat Euthyrox sterker is dan Thyrax en aangezien je hier nog maar 3 weken mee bezig bent zou ik meteen maar oversappen. Dat bloedprikken nu lijkt mij zinloos. Maar wie weet heeft iemand anders hier een andere kijk op.
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door sopje »

Dank jullie voor jullie reactie :P
Mij leek het ook niet zinvol om eerst te prikken.
Ik wacht op een telefoontje van de apotheek dat de euthyrox binnen is en ga dan gelijk over. 8-)
Birgit
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2016, 08:32

Re: Wel of niet bloedprikken ?

Bericht door Birgit »

Wel een late reactie maar toch wel even doen. Ik had bloedprikken vtv ook getweet. Mijn motivatie is dat je wanneer je je goed voelt dan uitgangswaarden hebt waarnaar je weer toe kunt werken. Maar idd als je net 3 weken gestart bent heeft dat weinig zin.
Plaats reactie