Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Fijn dat je de links hebt gedeeld. Ik heb al het een en ander gelezen. Veel daar genoemde klachten had ik ook met teva en thyrax. Ik ga het proberen, weet wat ik e.v.t. zou kunnen verwachten.

Drie keer is scheepsrecht! :)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Succes!
Ben zelf vanaf het begin ingesteld op Euthyrox (half jaar) .Lijk er nu toch ook wat raar op te reageren .Aanvankelijk 0 bijwerkingen,maar nu bij al eerder gebruikte doses al hartkloppingen,bloeddrukstijging,loomheid icm vraatzucht etc. bij normaal lab.
Een dag overslaan doet de klachten al grotendeels verdwijnen.
Misschien is Tirosint tzt voor mij ook wel wat,al zie ik veel van dezelfde bijwerkingen ook in die Amerikaanse links voorbijkomen...
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tim »

Ik ben gebruiker van Tirosint. Begonnen eind Maart en begin Juli de eerste positieve effecten mogen ervaren.

Zoals voor elke LT4 het heeft tijd en geduld nodig. Met Tirosint lijken klachten wel beter te passen bij m'n bloedwaardes welke in verhouding TSH/FT4 ook logischer zijn dan bij eerdere gebruikte medicatie.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi tim,

Goed om te horen! Ik ben blij met de overstap en hoop dat het voor mij ook zo gaat werken! Ben nog maar net begonnen en merk dat ik beter slaap. Weet natuurlijk niet helemaal zeker of dat door de tirosint komt.....denk het wel maar toch..... ;)
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi pga,

Ik had in de beginperiode met teva, ook niet zoveel klachten.... voelde me energieker enz. Gaandeweg begon ik meer klachten te krijgen. Opeens was het moment daar om toch naar een ander medicijn te kijken. Omdat ik ook lsst heb van allergie, leek tirosint voor mij een goede optie.

Ik heb ook de nadelen gelezen maar me vooral gericht op alle positieve ervaringen. Ik zie het niet als wondermiddel ( ha,ha zou wel fijn zijn!) Maar niet geschoten, is altijd mis. Mijn vroegere huisarts zei altijd, zonder bijwerking geen werking. Weet niet of ik het daarmee eens ben. Maar helaas heeft bijna ieder medicijn wel een of meerdere bijwerkingen. Waar je als je pech hebt in meer of mindere mate last van kunt hebben.

Ik vind het fijn om op dit forum ervaringen van anderen te lezen, daar leer ik van, trek ik me aan op, en geeft me soms net dat goede zetje in de richting die ik nodig heb. Mede ook door goede ervaringen van anderen hier, was de overstap naar tirosint voor mij een logisch vervolg.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Weekje aan de tirosint, beetje hyperig maar verder wel oke. Heb voldoende energie, dus dat komt mooi uit. Ben on memorylane in mijn geboortestad en heb al heel wat voetstappen gezet. Nu aan het eind van de de dag,
prikkelingen in hand en daarna slapend gevoel. Gisteren ook al. Herken dit niet, gelukkig trekt het na een paar minuten weg.
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Hallo, ik ben nieuw hier. Heb wel in diverse schildklierfora gezeten die inmiddels zijn opgeheven.
Op 24 juni ben ik begonnen met 125 mcg Euthyrox. De eerste dagen ging het wel, maar na ruim een week werd ik flink ziek. Omdat de vakantie voor de deur stond, ben ik veertien dagen eerder begonnen. Bloedwaarden waren nog van vorig jaar augustus. Tsh: 0,3 Ft:17. De reden is dat ik midden in het centrum van Tilburg woon en de kermis pal voor de deur staat en ik daarom elk jaar weg ga.
Op 1 juli was ik flink misselijk en hyperig. Ik was de dinsdag daarvoor al naar 100 mcg gegaan en de bewuste vrijdag naar 75 mcg. De maandag daarop ben ik naar de vervangende huisarts geweest, de eigen ha had vakantie, en we besloten 75 mcg aan te houden. Omdat ik maar bleef hyperen ben ik in overleg met de huisarts overgestapt naar 75 mcg Tirosint op 9 juli na het nog enige dagen te hebben aangekeken. Voor mij is het een prima middel al is mijn bloeddruk wat aan de lage kant, maar dat was ook zo toen ik Thyrax nog slikte. Eind volgende week moet ik bloed laten prikken en dan hoor ik wel wat mijn eigen huisarts er over te zeggen heeft, maar voor mij geen Euthyrox meer.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi Lind,

Fijn om te horen dat het voor jou goed werkt! Uiteindelijk is dat het belangrijkste! Ik zit nu in de 2e week.
Gelukkig dat er in Nederland meerdere alternatieven voor handen zijn. Als middel a voor jou niet werkt en b het ook niet is kun je altijd nog uitwijken naar c.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Dag allen

Ik ben nieuw hier. Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met Tirosint. Ik ben 1 op 1 overgestapt van Euthyrox (50), waar ik extreme hoofdpijn door kreeg met waarschijnlijk verhoogde hersendruk en ik uiteindelijk meerdere malen door op de spoed eisende hulp ben beland.
Nu Tirosint proberen omdat ik waarschijnlijk wat stoffen niet kan verdragen. Ik ben erg benieuwd wat dit middel zal gaan doen en of ik veel verschil merk in de bijwerkingen.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor de euthyrox helemaal uit mijn lichaam is?
Ik heb geen idee en vind het anders zo lastig te bepalen wat waar door veroorzaakt wordt.
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Hallo Esther,
Ik hoop voor je dat je je beter gaat voelen met Tirosint. Bij mij schijnt het in elk geval te werken. Alleen gaat het wel even duren voor de Euthyrox uit je bloed is, een maand of zo. Dat was bij mij wel het geval.
Succes en veel sterkte.
Plaats reactie