Sportarts

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
yvon
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:55

Sportarts

Bericht door yvon »

Hallo allemaal,

Nu bij mij het sporten nog steeds heel moeizaam gaat en ik veel last van spierpijn heb vraag ik mij af of een bezoek aan een sportarts zinvol kan zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Met rustig wandelen heb ik geen moeite, maar traplopen, fietsen of hardlopen kost me toch heel veel moeit of gaat soms gewoonweg niet. Dan zijn de spieren heel snel vermoeid en ben ik snel buiten adem en heb ik vrij snel spierpijn. Mijn conditie is inmiddels heel slecht geworden. Het gekke is dat hoe meer is sport, hoe slechter het gaat. Doorzetten/volhouden is dus niet de oplossing. MIjn ervaring met een sportschool is dat ze met dit soort vragen niet echt raad weten. Zou een sportarts eventueel wel zinvol kunnen zin?

Groet, Yvon
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sportarts

Bericht door laura »

hallo Yvon,

Je zou kunnen proberen om rustig de beweging op te bouwen.

Maar misschien vind je hier ook iets van jouw gading: http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... klier.html

Als je een facebook-account hebt, zou je hier ook eens kunnen kijken: https://www.facebook.com/groups/1566102220337836/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
cis#fr
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2014, 16:30

Re: Sportarts

Bericht door cis#fr »

Ik had dezelfde klachten, spierpijn en totaal geen conditie kunnen opbouwen. Ondanks dat ik dagelijks fiets had ik na 1 minuut al zure spieren. Uiteindelijk ben ik in december bij een psycho-somatische fysiotherapeut terecht gekomen. Uit onderzoek bleek ik nog weinig spierkracht te hebben in heupen, rug, benen en knieën. Doordat ik steeds maar door ging en steeds meer wilde doen om het voor mijn gevoel juist op te bouwen brak ik het juist af. Dus ben ik juist rustiger aan gaan. En heb ik oefeningen gekregen om thuis te doen om de spiergroepen weer op te bouwen. Een keer in de week doe ik bij de fysio ook oefeningen. Zo krijg ik de support die ik nodig heb. Nu twee maanden verder begin ik te voelen dat mijn spieren sterker worden. Misschien heb jij ook baad bij een goede fysiotherapeut. Pyscho hoeft niet perse, maar heeft mij wel geholpen om ook de onrust uit mijn hoofd weg te halen.
yvon
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:55

Re: Sportarts

Bericht door yvon »

Dank voor de tips! Hier kan ik wel wat mee.

Yvon
Plaats reactie