Wie heeft ervaring met Q10 in relatie tot trage schildklier

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Birgit
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2016, 08:32

Wie heeft ervaring met Q10 in relatie tot trage schildklier

Bericht door Birgit »

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het slikken van Q10 (naast medicatie) en hoe dit uitpakt ...
Zelf hoop ik dat het gunstig is voor de energie en stofwisseling

--> http://www.orthokennis.nl/artikelen/co-enzymq10
Overgewicht en gebrek aan energie: Co-enzym Q10 ondersteunt het afvallen doordat co-enzym Q10 de verbranding van suikers en vetten verbetert. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die veel eten en toch slank blijven over meer co-enzym Q10 beschikken dan mensen die snel aankomen.Vermoeidheid komt veel voor; de achterliggende oorzaak is vaak moeilijk te achterhalen. Er zijn aanwijzingen dat oxidatieve stress en disfunctie van mitochondriën een rol spelen.51 Bij aanhoudende vermoeidheid kan suppletie met co-enzym Q10 helpen om de cellulaire energieproductie te verbeteren.
Afweersysteem: Co-enzym Q10 ondersteunt het afweersysteem, vooral wanneer dit chronisch overbelast is.

Nou ja en verder is mijn moeder al jaaaaaaaaren gebruiker van Q10 en is met 86 jaar nog redelijk gezond ;-)

Dus reageer graag want ik ben er zeer in geinteresserd hoe het jou/jullie bevalt
ps: met name capsules met Q10 in olie, de droge tabletvorm schijnt vrijwel niet opgenomen te worden in het lichaam.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met Q10 in relatie tot trage schildklier

Bericht door laura »

hallo Birgit,

Volgens de spelregels:
Het Schildklierforum is een onafhankelijk forum over de schildklier voor discussie en informatie op basis van wetenschappelijke consensus.
Vermeld als het even kan de bron en links als je tips hebt.

Dit forum is niet bedoeld voor discussie over alternatieve (schildklier)zorg. Daar zijn andere fora voor.
En ja, mijn vader van bijna 96 is gezond (mentaal en fysiek) zonder Q10.
De bevestiging van Einsteins idee dat er zwaartekrachtgolven zijn, daar wist hij alles van.
Hij is wel gestopt met tennissen toen hij 92 was.

Ik denk dat je beter elders kunt vragen naar ervaringen met Q10.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie