toxisch adenoom en graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Nathalie46 »

Mijn waardes zijn nu al weer een tijdje normaal maar die angst en paniek heb ik nog wel, nadat ik in dec was gestopt met medicijnen zag ik het in jan helemaal niet zitten. Heb nu nog steeds wel een burnout gevoel of ik er helemaal doorheen zit. Ik slik ook een lage dosis AD helpt me enorm en ondersteunt echt en is niet zo verslavend als xanax.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Line »

Dank voor je antwoord. Ik ben natuurlijk een beetje bang om met de AD te beginnen omdat dit de eerste weken de angst en paniek nog kunnen verergeren. Ik weeg nu nog 55 kg voor 1 m 72. Ik had geen eetlust meer en hoop eerst een beetje meer gewicht te hebben, want de AD kan ook voor misselijkheid zorgen. Ik drink nu ook "astronauteneten" van nutricia om de nodige voedingsstoffen binnen te krijgen. Wat een ellende die schildklier. Ik ben de laatste drie weken de deur niet meer uitgegaan. Het enige wat ik kon doen was in bed liggen.



Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Nathalie46 »

Vervelend dat het zo veel met je kan doen het is niet te bevatten wat er in je lijf gebeurd. Ik heb nu nog veel te verwerken van wat het allemaal met me heeft gedaan het heeft me nog eenzamer gemaakt dan dat ik al was. Er helemaal alleen voor staan en je dan zo slecht voelen en geen steun hebben heeft me gebroken. Snap dat je het eng vindt, er zijn ook zoveel soorten AD. Meestal wordt je er wel zwaarder van maar dat zou voor jou niet zo erg zijn.
Je moet zelf onderhand een dokter worden om te snappen waarom alles gebeurd, hoop dat alles nu weer stabiel bij je gaat worden zodat je kan aansterken en dan weer de goeie kant op kan gaan.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Line »

Ik heb al vaak aan je gedacht, omdat ik van vroegere mailtjes wist dat je er helemaal alleen voorstaat. Ik heb mijn man die zoveel mogelijk doet, maar hij heeft een heel drukke baan en moet ook dikwijls 's avonds werken. Onze familie woont op meer dan een uur rijden. Toen ik vandaag een tante aan de lijn had dan dringt het echt door dat het toch beter zou zijn om dichter bij elkaar te wonen. Maar ja, dit gaat momenteel niet door de job van mijn man. Mijn zoon woont ook in een andere stad en moet ook werken. Ik heb snel een poetshulp moeten vinden, want de huishoudelijke taken kon ik niet meer aan. Die dame vroeg of het niet moeilijk was zo ziek te zijn en dan nog een hele dag alleen moeten zitten. Ik bewonder je Nathalie en ik wou dat ik je met iets kon helpen, maar als je zin hebt om af en toe je hart te luchten, aarzel dan niet mij een privé berichtje te zenden. We zijn er uiteindelijk om elkaar zoveel mogelijk te steunen.

Liefs en houd er de moed in !

Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Line »

Ik heb natuurlijk veel tijd om na te denken in bed en vroeg mij het volgende af. Toen de T4 op 1.21 stond (ref. 0.93 - 1.70) voelde ik mij al zo gejaagd dat ik wist dat ik hyper was, maar dit klopte helemaal niet met de bloedwaarden. Dan denk je natuurlijk dat je helemaal gek wordt. Maar 3 weken later stond de T4 aan de bovengrens en dit terwijl ik het schildklierhormoon minderde. Heeft er iemand een verklaring hoe het kan dat je voelt dat je hyper wordt terwijl de bloedwaarden iets anders tonen.

Jenny, als ik mij goed herinner voelde jij ook dat je hypo werd vooraleer dit te zien was in de bloedwaarden.

Nu staat mijn T4 op 1.14 en het gevoel van hyperen is al geminderd maar nog niet achter de rug. Ik kan mij uren rustig voelen, behalve dan wat betreft die angstgevoelens, en dan plots weer een aantal uren hyperen.

Kan het zijn dat het teveel aan schildklierhormoon een hele tijd neemt om uit al je organen te worden geëvacueerd ?

Groetjes
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Nathalie46 »

Ik weet niet of dokters zullen zeggen dat het kan maar ik heb zelf gemerkt dat je dat wel kan voelen. Ik wel een aantal keer gehad dat ik duidelijk alle klachten had en dan ging prikken en er niks aan de hand was. Ik denk dat het bij jou nog wel duidelijker zo gebeurd als je opeens kan stoppen met medicatie, maar de verklaring ervoor? Hoop dat er dokters zijn die hier echt naar op zoek willen gaan.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Line »

Vandaag sprak mijn man met een klant, die een Nicaraguaanse dokter is en in België werkt om geneesmiddelen te testen op mensen. Zij vindt dat er in België heel weinig geluisterd wordt naar de klachten van patiënten en dat er in Nicaragua waar de financiële middelen beperkt zijn qua gezondheidszorg veel meer aandacht geschonken wordt aan hoe een patiënt zich voelt. Zij vond het niet abnormaal dat ik mij zo slecht voelde bij die schommelingen van het schildklierhormoon en dat de ene mens daar meer onder lijdt dan de andere. Mijn endo behandelt mij net alsof ik mij aanstel en zolang alles binnen de referentiewaarden ligt is het niet mogelijk dat ik mij zo voel.

Ik heb echt de indruk niet ernstig te worden genomen en de wachtlijsten zijn hier zo belachelijk lang om bij een andere endo terecht te kunnen. Mijn huisarts zal nu iedere week bloed prikken, want ik wil ook niet helemaal hypo worden. Het erge is dat ik terug van nul zal moeten opbouwen.

De schildklier is zo een belangrijk orgaan en toch wordt er zo weinig onderzoek naar gedaan.
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Nathalie46 »

dat hoor je zo veel de waardes zijn goed dus.... artsen nemen geen tijd meer om te luisteren. juist omdat alles zo goedkoop mogelijk moet mijn endo is nog wel redelijk daarin maar verschillend heb wel eens binnen 5minuten buiten gestaan niet serieus genomen maar kan ook wel eens nadat ik had gemeld me slecht te voelen dat ik er tussen extra werd gepland
ik heb dus dat ik voor mijn gevoel hyper wakker word met hartkloppingen en bezweet en warm en dan heb ik het nog in de ochtend warm en verdrietig en dan dan de middag word ik steeds moeier en duffer en krijg ik het steenkoud de rest van de middag loop ik te rillen van de kou
lijkt wel of mijn schildklier in de ochtend een enorme hoeveelheid hormoon uitstoot waar ik het dan de hele middag mee moet doen
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Line »

Ik word ook 's nachts wakker nat in het zweet met een hyper gevoel. Die koude rillingen heb ik op het moment nog niet, maar die kunnen nog komen als ik verder zak met de T4. Bij mij komt het hyper gevoel echt in vlagen. Deze namiddag ging het goed, maar sinds een uur geleden weer het hyper gevoel dat natuurlijk dat angstig gevoel geeft. Ik ben ervan overtuigd dat mijn lichaam zich onmogelijk kan aanpassen aan die enorme schommelingen van eerst naar de bovengrens en nu terug naar bijna te laag en dit allemaal op drie weken tijd. Maar zolang je binnen de referentiewaarden staat is er toch geen probleem Mevrouw. Ik zou willen dat ik de artsen vijf minuten kon laten voelen wat ik voel. Ze zouden wel snel smeken om het te laten stoppen.
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: toxisch adenoom en graves

Bericht door Nathalie46 »

Dat herken ik wel die vlagen van hypergevoel volgens mij is dat wat het zo slopend maakt geestelijk en lichamelijk je snapt je lichaam niet meer. Gisteren de hele middag steenkoud vroeg naar bed gegaan en opeens 's avonds begon ik van binnen te koken kreeg het bloedheet en begon te zweten en hartkloppingen voor een uurtje en toen begon het weer te zakken.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Plaats reactie