Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door Kiek »

Ja, richt je nu even op de TSH, Vlaggetje.
Die moet even hoger.
Ja, 125 µg is vast een goed idee.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door vlaggetje »

Dank je wel kiek heb mn psychiater zover dat hij de internist gaat bellen om te overleggen.
Had vandaag een verschrikkelijke dag, paniekaanval in de supermarkt ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Ik heb duidelijk gemaakt dat ze niet alleen focussen op de depressie maar ook verder kijken dan de ref waardes ik hoop dat dit gesprek iets zinnigs opleverd. Een tsh van 0,41 valt in mijn lab precies binnen de referentie. Maar heb proberen uit te leggen dat dat anders is voor mensen die schildkliermedicatie slikken, Enig idee op wat voor tsh ik uitkom als er een kwartje blauw afgaat?

Ik ben met zwabberbenen naar een biologische winkel gelopen om eten voor mij en de katten te halen. Morgen begin ik met 0,6,25 eraf.
Dan ben ik nog niet eens overgestapt.

Dank je wel voor je advies,

Vriendelijke groet vlaggetje
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door vlaggetje »

De citalopram is inmiddels opgehoogd en mn stemming is iets verbeterd, ik slik nu 2 dagen 131,25, 2 dagen 125,25.
Mn lichaam voelt nog steeds heel slecht, heel snel moe, last van polsen en ellebogen, dikke ogen. herkennen jullie dit als hyper of hypoklachten?

Mn huisarts zou overleggen met de internist heeft ze helaas nog niet gedaan. Over 2 weken weer bloed laten prikken.

Groet vlaggetje
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door vlaggetje »

Mijn depressieve klachten zijn redelijk afgenomen of het nou komt door de ad of het verlagen van de thyrax? Ik ga a.s maandag bloedprikken.

Heb s'avonds nog wel een onbestemd gevoel in mijn maag, geen paniekaanval meer gehad gelukkig.
Voel mn energie heel langzaam terug komen en mn concentratie ook.

De voornaamste klacht die ik nog heb zijn oogklachten, het gevoel als of ik overdag al mijn ogen dicht wil doen,moeilijk slapen.
Ik eet voor mijn doen veel.

Gelukkig brengen oogdruppels enige verlichting, is dat een hyper of hypoklacht?

Groetjes Vlaggetje
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door vlaggetje »

Hele slechte dag vandaag inwendig trillen, pijn in mn rug enkels, ellebogen,polsen en raar in mijn hoofd, geen eetlust heel vervelend ik hoop dat het een tijdelijke inzinking is want de afgelopen week zat er een stijgende lijn in.
Morgen bloedprikken het is me niet gelukt om 6 weken te wachten daarvoor zijn de klachten te erg, ben 4 weken geleden met het verlagen van de thyrax begonnen ik slik nu 2 dagen 131,5 thyrax 2 dagen 125. Ik slikte 137,5 2dagen, 1 dag 146,5.

Vind t altijd heel moeilijk om de teleurstelling te verwerken. En ook tegen anderen te moeten zeggen dat het weer minder gaat.

Kijken jullie mee alss ik later deze week mijn bloeduitslagen plaats?

Groetjes vlaggetje
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Hypo?Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door vlaggetje »

Heb nu ongeveer 3 weken de thyrax verlaagd voel me nog verre van super voornaamste klachten: mn ogen het lijkt wel alsof ik scheel kijk. Oogdruppels verlichten een beetje.
Pijnlijke ellebogen rug en polsen, wisselende eetlust, soms gevoel van onwerkelijkheid.

Scharen jullie deze klachten onde hypo of hyper? Heb geen hoge hartslag, ben niet meer zo vermoeid als toen ik duidelijk hyperde?
Ik ga toch even bloedprikken maandag ik weet de 6 weken zijn nog niet voorbij maar dan kan ik in iedergeval een beetje zien welke kant het opgaat.

Groetjes vlaggetje
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

nieuwe uitslagen wie kijkt ermee

Bericht door vlaggetje »

4 weken bezig met verlagen had 14 mei tsh van 0,41 ft4 van 12,6
Nu ondanks het minderen van de medicatie tsh 0, 21 ft4 13,8
Huisarts raad aan drastischer te verlagen zat op 2 dagen 131,5 2 dagen 125.

Zit te denken aan 1 dag overslaan en dan te zakken naar 112,5 is dat een goed idee, ik reageer heftig op verlaging of verhoging.

Klachten nu nerveus, erg moe pijnlijke spieren en gewrichten, stemmingswisselingen

Hoop dat iemand mee kan denken

Vriendelijke groet Janet
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Eeuwige dilemma sk probleem of depressie?

Bericht door ernstguus »

Hoi Janet.
Misschien gewoon het advies van je dokter opvolgen.
Of hou dat als leidraad om er ietsje van af te wijken.

Grt ernstguus.
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

hyper?

Bericht door vlaggetje »

Hoi ernstguus, dank voor je antwoord, zij heeft gezegd dat de kleine stapjes die ik maak blijkbaar niet het gewenste effect hebben en ze heeft gelijk.
Ze heeft niks gezegd over 1 keer overslaan maar ik weet van meerdere mensen hier dat dat een methode is om sneller tot het gewenste resultaat te komen, ik voel me nu alweer vanaf half maart rot en wil nog enigszinds wat meepakkken voor de zomer dus ik ga het maar gewoon proberen, het ergste wat er kan gebeuren is dat ik weer iets moet ophogen.

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat ik na 3 jaar goed te zijn ingesteld te zijn op een tsh van rond de 2 ineens It op een tsh van 0,20.
Kan stress en ontslag de boosdoener zijn?

Bedankt voor je reactie,



Met vriendelijke groet janet
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Hoe kan het dat de tsh zo laag word?

Bericht door vlaggetje »

Ik merk dat ik van binnen iets rustiger word, maar wel weer snel moe, een rondje markt en dan zakt de moeheid in mijn benen, daarnaast spider trekkingingen in mijn benen en zware ogen. Het blijft zo ingewikkeld om de juiste balans te vinden en de moed niet te laten zakken.

Maar ik geniet wel weer een beetje van kleine dingen en daar moet ik me voorlopig maar even op richten, niet teveel willen, had vandaag bedacht naar het strand te gaan met de trein en een stuk langs het strand te lopen, maar ik werd vannochtend wakker en toen dacht ik nee dat gaat niet lukken. Ik was wel even teleurgesteld maar het draait om acceptatie.

Ik begrijp allleen niet hoe het kan dat de tsh vanuit zich zelf zo laag word, is dat stress? Of een hormonen dump?

Ik hoor graag van iemand die daar iets meer van weet,

Vriendelijke groet janet
Plaats reactie