Thyrax en atriumfibrilleren

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Ienkig
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2015, 13:17

Thyrax en atriumfibrilleren

Bericht door Ienkig »

Hoi,
Ik gebruik Thyrax al een jaar of 20. Steeds ging de TSHwaarde na enige tijd omhoog, waardoor de dosering van de huisarts omhoog moest. Achteraf weet ik dat ik dan elke keer last kreeg van hyperen. De laatste keer was het zo ellendig, dat ik niet geloofde dat ik 'gewoon' overspannen was. Ik werd verwezen naar de internist; die dacht dat de Thyrax naar 0 kon. Daarmee steeg de TSH weer flink, dus toch maar weer de Thyrax ophogen. Net het ophogen begon het atriumfibrilleren 3 jaar geleden.

Inmiddels is duidelijk dat ik met uitstekend voel met een TSH van boven de 5 (T4 tussen 16 en 19). Ik mag zelf experimenteren met een kwartje erbij of eraf, als het TSH maar niet boven de 10 komt.
Inmiddels een ablatie ondergaan om van het atriumfibrilleren af te komen. De ingreep leek succesvol, maar helaas zijn de klachten weer terug. Ik moet nu betablokkers slikken (die ook helpen bij hyper...)

Ik wil de cardioloog voorstellen om de Thyrax af te bouwen, net zolang tot de hartkloppingen gestopt zijn. Voor mijn gevoel staat het 1 niet los van het ander. Mijn TSH ligt rond de 7, T4 is 16. Ik voel me eerder hyper dan hypo, en denk dat ik me nog veel beter kan voelen met een hoger TSH. En als dat hart dan ook weer eens rustig zou worden is het helemaal mooi.
Wat zou het bezwaar zijn, zo lang ik me goed voel?
Iemand vergelijkbare ervaringen? Suggesties?

Ik heb vaker gevraagd waarom een TSH van boven de 10 slecht is als ik me er goed bij voel. Ik heb nog geen duidelijk antwoord gehad... Ik ben niet meer vij de internist: weer terug verwezen naar de huisarts.
Groet!!
Plaats reactie