Vraag over levothyroxinenatrium

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Vraag over levothyroxinenatrium

Bericht door Bep »

Hallo allemaal, ook ik ben 'terug' na 2 jaar ongeveer. De afgelopen jaren ging het zo goed, dat ik jullie begon te vergeten, sorry :oops:
Nu is de THS van rond 2 naar ruim 4 gegaan en de FT4 van 12 naar 16. Ik sliep de laatste maanden zodra ik zat, was moe en lusteloos. Gisteren gaf de endo aan dat ik van (Thyrax 0,050) Naar levothyroxinenatrium 0,075 moest. Omdat volgens haar Thyrax straks echt niet meer leverbaar zal zijn was het advies: stap dan nu maar gelijk over, want het aanpassen zal misschien toch even probleempjes geven, dan heb je dat maar gehad.

Mijn vraag: hebben jullie nadelige of juist goede ervaringen met levothyroxine en de overstap?

Gelukkig zag ik ook nog veel bekende namen, voor jullie alvast een fijn weekend
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vraag over levothyroxinenatrium

Bericht door Kiek »

Welkom terug, Bep!

Er is nog weinig ervaring opgebouwd met de overstap van Thyrax naar levothyroxine. Van Teva? Of Nycomed, Of een ander?
Een grote groep mensen zijn overgestapt of stappen over naar Euthyrox vanwege de vele verschillende hoeveelheden.
En de ervaring van andere Euthyrox-gebruikers.

Je zou je ervaring kunnen noteren op http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... 6&start=30

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Re: Vraag over levothyroxinenatrium

Bericht door Bep »

Bedankt Kiek, het is van Teva. Dat ga ik doen die ervaringen noteren, maar ik maak eerst mijn thyrax op, dus nog een maandje eer ik wat weet.
Jesske
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2016, 21:26

Re: Vraag over levothyroxinenatrium

Bericht door Jesske »

Hallo allemaal.

Ik ben hier nieuw en moet nog even uitvogelen waar ik precies met m'n vraag heen kan.

Sinds enige tijd heb ik het medicijn levothyroxine. Sorry als ik het nu even verkeerd schrijf.

Dit aangezien m'n schildklier waarde wel goed was. Maar hij mocht wat hoger volgens de artsen. In januari 2015 bevallen en daarna kwamen langzaam de klachten. Sinds december 2015 heb ik de medicatie.

Nu valt het mij op dat ik de volgende klachten heb. Gejaagd gevoel, stress, jeuk over m'n hele lichaam, pijn in m'n botten voornamelijk in m'n scheenbeen, rechterarm, rechterschouder, en in m'n gewrichten. Voornamelijk rechts.

Ik vraag me af is dit iets wat jullie bekend voorkomt?

Nu weet ik even niet meer t verschil tussen de ts4 etc. Maar de arts heeft mij uitgelegd dat de waarde van de schildklier 18 is. Dit zou iets hoger mogen. Volgens haar zou de waarde van de hypofyse zo zijn dat die aangeeft dat de schildklier wat snelle moet gaan werken. Jaren terug, denkt ongeveer 12 jaar geleden een slok gehad omdat de waarde veelste hoog was.

Hopelijk kan iemand mij helpen met m'n vraag.

Bedankt alvast.
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Vraag over levothyroxinenatrium

Bericht door ineke »

Welkom Jesske.
Ik ben hier nieuw en moet nog even uitvogelen waar ik precies met m'n vraag heen kan.
Dit is het topic waar Bep mee gestart is, zo kan zij haar eigen berichten en de antwoorden daarop makkelijker lezen ;)


Het is beter om een eigen draadje te starten onder:
Welkom op het Schildklierforum
http://www.schildklier-forum.nl/viewforum.php?f=5


Als je daar even opnieuw wilt posten m e t de geprikte labwaarden (+ de referentiewaarden van het lab)
en
hoeveel medicatie jij gebruikt.



.
Plaats reactie