Stem en operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Ja, ik heb ook veel last van een slijmprop in mijn keel. De ene keer meer dan de andere keer. Maar inderdaad de laatste weken weer erger. Vooral als ik naar bed ga, dan begint het nog meer te kriebelen en moet ik ook echt hoesten, maar ja dan lijkt het wel steeds meer te worden. Maar ik kan het dan echt niet onderdrukken. Heb ook nog steeds last van netelroos en jeuk onder mijn voeten en ook mijn handen jeuken erg. Zonder medicijnen wordt ik er echt gek van. Weet niet waarom ik dit nu weer heb....

Het goede nieuws is dat ik al een tijd geen bijna stik ervaring heb gehad! :D Gelukkig.

En ja , over 5 maandjes heb ik hopelijk pensioen! Ik leef er echt naar toe.
Myra, ik hoop dat het goed met je gaat!

Groetjes, Inge.
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra,

hoe gaat het met je? Hopelijk alles goed. Ben je de winter doorgekomen zonder griep?
Ik heb 3 weken terug nog een staartje meegekregen. Heel veel hoesten en slijm, erg benauwd gehad.
Toen heb ik de codeïne tabletten maar opgemaakt. Kon echt niet slapen van het gehoest en gekriebel, dus was het fijn dat ik ze toch nog had bewaard. Nu gaat het gelukkig weer beter maar zoals de laatste jaren alweer toch nog de hele dag dat slijm wegslikken. Ik wordt er niet goed van. Het blijft gewoon hangen op mijn stemband volgens mij.
Ben ook op laatste knie controle geweest. Was gelukkig goed en dat voelt ook heel goed, ben super blij dat ik het heb laten doen. Nu de andere knie nog want die moet ook. Kan zelf aangeven wanneer. Maar eerst maak ik het schooljaar af, hoewel ik erg veel last heb van mijn knie. Maar het weer wordt weer beter en dat heeft ook wel invloed.

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Gelukkig geen griep gehad!
Maar wat je schrijft over slijm wegslikken en dat je het gevoel hebt dat het op je stemband blijft zitten is zo herkenbaar! Ik heb wel eens een poging gedaan het uit te leggen aan mijn echtgenoot, maar die komt dan aanzetten met vragen van: wat eet je allemaal (die denkt dat het allemaal te maken heeft met eten). Ik neem een paar keer een handje rozijnen per dag omdat dat je bloeddruk schijnt te verlagen en een handje noten omdat dat gezond is. En volgens hem is dat vreten. Dus ik ben maar gestopt met te zeggen dat ik last van mijn strottenhoofd heb. Als ik 's morgens wakker word is mijn keelgebied ook erg pijnlijk (het effect van het nieuwe kussen waar ik het vorige keer overhad is helaas weer weg). Zouden we daar nu tot onze dood last van hebben?
Gelukkig gaat het met hardlopen goed en heb ik alleen last van ademproblemen als ik heuvels op moet. Ik ben 2e V70 geworden bij het NK 10km van Schoorl in een tijd waar ik ook tevreden over ben en heb me voor een aantal andere wedstrijden ingeschreven.

liefs
Myra
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Stem en operatie

Bericht door rosan »

sorry, rozijnen en noten eten is "vreten"??? Wat een onzin. Uitkijken met dat soort extreme visies op eten hoor.

gefeliciteerd met de tweede plek!
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Wat een kanjer ben je! Tweede geworden, dat is super goed! Fijn dat je weer zoveel lucht hebt dat je dat weer kunt.
Rozijnen en noten eten is gezond voor je. Dat heeft geen verkeerde invloed op je strottenhoofd en ook niet op de rest van je lichaam. Dat bewijst je prestatie met het lopen wel!
Maar ik denk dat niemand er echt erg in heeft wat het betekent om een stemband te hebben die verlamd is.
Ze zien niets aan je en je doet je ding, maar niemand weet hoeveel moeite je dat kost.
Zelfs mijn vriendin vroeg vorige week waarom ik niet bij haar op het zangkoor kom! :lol: En mijn man heeft er ook geen erg in dat ik met mijn gewone fiets bijna niet tegen de wind in kan fietsen. Op school verwachten ze ook dat je met alles mee doet.
En ja, ik denk ook dat we er mee moeten leven tot we er niet meer zijn. Erg genoeg.
Daarom vind ik het ook zo fijn dat je hier op het forum het erover kunt hebben, want verder is er niemand die het echt snapt!
Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ik heb lang niet gekeken. dat merk je wel! Grappig dat jouw laatste berichtje op mijn verjaardag is geschreven!
Het gaat met mij nog steeds hetzelfde en dat zal ook wel zo blijven.
Gelukkig kan ik nog wel op mijn gewone fiets fietsen, maar wat zal jij blij zijn met trapondersteuning!
Wik hadden vorige week een lunch met familie. Het eerste wat men zei was: wat is je stem een stuk beter geworden.
Tot de lunch vorderde en ik niet meer boven het achtergrondgeluid uit kon komen. Ik had mijn stemversterker mee, maar heb die stom genoeg niet gebruikt, maar ben tegen beter weten in toch gaan proberen me verstaanbaar te maken. Nou, dat heb ik de dagen daarna geweten. Eigen schuld!
Ik zie er momenteel niet uit, er zijn 14 lipomen van mijn armen gehaald, dus ik zit vol hechtingen , pleisters en blauwe plekken. Er zijn wel eerder lipomen verwijderd, maar dan in het najaar of de winter. Dat laat ik voortaan maar weer in die tijd doen, draag je tenminste lange mouwen!
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Hoe gaat het met je? Ik heb al een poos niet meer gekeken op het forum.
Ben met andere dingen bezig geweest zoals gezondheid van mijn man, afscheid werk, verhuizing dochter en gelukkig ook nog even erop uit geweest.
Wel heb ik gemerkt dat stress toch ook van invloed is op mijn stem. Niet zo raar eigenlijk. Heb de laatste tijd ook veel last van mijn halsgebied. echt stekende pijn. Dan maak ik me wel ongerust. Ik voel dan ook allerlei knobbels die er volgens mij niet moeten zitten. Maar dan denk ik als er echt iets zit hadden ze dat toch wel gezien met de scan die ze gemaakt hebben toen ze ontdekten dat de stemband in de luchtpijp hing. Dat is al wel weer een tijd geleden, maar toen had ik ook last. Dan is het weer een tijdje minder en dan is het weer meer.
Het bijna stikken heb ik gelukkig niet meer gehad. Op de een of andere manier kan ik het voorkomen gelukkig.
Myra ik hoop dat het goed gaat met je!
Ik ben blij dat ik niet meer naar mijn werk hoef, afgelopen jaar was een tropenjaar voor mij. Ik heb het gelukkig goed af kunnen sluiten.
Liefs van Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Nog steeds blij dat je niet meer hoeft te werken?
Ik heb ook lang niet op het forum gekeken zoals je ziet.
Alles gaat zijn gangetje zoals het ging en misschien begin ik te wennen aan het feit dat het toch nooit beter wordt dan dit!
Ik ben weer voor een losmaaksessie bij de logopediste geweest. Misschien dat ik dat een paar keer per jaar nodig heb.
Mijn hele halsgebied is dan verkrampt en zij krijgt het redelijk los.
Ik heb alleen de laatste tijd bij inspanning weer een slijmprop in mijn keel, die niet weg te slikken of te hoesten is. Maar daar weet jij alles van!
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Jaaa, ik ben nog steeds super blij dat ik fijn thuis kan blijven :D ! Het is een goede beslissing geweest, het geeft mij heel veel rust. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik geniet er elke dag van en er is geen enkel gemis.
Het is ook heel goed voor mijn stem, die krijgt nu ook meer rust, wat natuurlijk niet te verbazen is.
Maar de rest blijft hetzelfde, de kortademigheid, de hoestprikkels en het slijm wegslikken. Vooral van het eerste kan ik best weleens verdrietig worden. Je bent echt beperkt in je doen en laten. Het had niet zo hoeven te gaan :( .
Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar ja...
Hoe gaat het met jou Myra? Gaat het lopen nog goed?

Liefs, Inge.
Jessy0203
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2017, 19:28

Re: Stem en operatie

Bericht door Jessy0203 »

Hallo,
Ik hoop dat het ok is om in jullie groepje in te vallen. Ik heb van begin tot einde gelezen omdat ik met dezelfde problemen een beetje zit en toch wel ongerust ben. Ik had al een eigen bericht erover gezet maar jullie kunnen misschien beter antwoorden.

Ik heb dus 26/10 een volledige schildklieroperatie gehad (had goedaardige grote cystes erop) dus alles weggenomen. Nu heb ik het probleem dat ik hees ben, geen stemkracht heb, en als ik wat heb gepraat ik ook pijn heb binnenin. Ook heb ik het gevoel dat mijn klieren pijn doen. De laatste dagen heb ik dus meer last en pijn als een week geleden. Ik heb ook veel last van slijm.
Ik met vrijdag naar de chirurg op controle en hij had gezegd dat mn stem wel terug zou komen tegen dan.
Hoelang moet ik mijn stem de kans geven om te genezen en vanaf wanneer moet ik me ongerust maken dat er toch eer aan de hand is. Na jullie forum te hebben gelezen ben ik vang dat er ook iets fout zit. Vooral omdat ik nu meer pijn heb dan een week terug. Volgende week moet ik terug aan het werk.

Graag hoor ik jullie mening of raad.

Alvast bedankt.
Groetjes Jessy
Plaats reactie