Stem en operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Vlak voor ik naar het ziekenhuis zou gaan werd ik gebeld: door logistieke problemen kon 50% van de operaties niet doorgaan. Kankeroperaties wel, maar gelukkig hoor ik daar niet bij. Nu maar wachten op een nieuwe oproep :(
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Lieve Myra, het zit jou ook niet echt mee!
Nu afwachten wanneer er een plaatsje is of weet je al wanneer je terecht kunt?
Heb je veel last van de cystes? Het zal best wel als er zoveel vocht in zit.
Hoe gaat het met het lopen? Ben je helemaal van je blessure af?

Wat vervelend als je in de trein zit en je buik gaat zo te keer! Zijn er geen toiletten? Ik weet weinig van de trein, we reizen er bijna nooit mee. Moeten eerst al een eind rijden voor we op een station zijn!

Mijn zoon woont toevallig ook door de week in Den Helder! Dus heel soms komen we er als er iets te doen is. Met de auto dan.
Nu zijn mijn uitstapjes naar de fysio, logo, en deze week naar de tandarts voor een zenuwbehandeling, dus echt gezellig!

Ik loop nu binnen zonder krukken, dus dat is ook weer een stap verder. :D
Lieve groetjes, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Fijn dat je binnen zonder krukken loopt. Dat is best snel, toch?

Ik heb nog geen nieuwe datum gekregen. Als ik morgen niets hoor bel ik woensdag op of er al een eventuele datum is. Ik moet ook nog nieuwe afspraken voor de inspanningstests maken en zo gaat het wel allemaal lang duren. Ik heb inderdaad veel last van die cysten. Het lijkt net of er een ballon onder mijn ribben zit.

Ja, in de treinen waar ik in reis zijn toiletten, die je alleen maar in echt hoge nood wilt gebruiken! Het station is bij mij op loopafstand. Ik heb geen rijbewijs, dus is het fijn dat ik met de trein kan, anders ben ik (teveel) afhankelijk van mijn echtgenoot.

Leuk dat je zoon door de week in Den Helder woont. Ik hoop dat hij de mooie kanten van "mijn" stad ziet! Ik woon zelf een kleine kilometer van strand bos(je) en duinen. Ik ben geen stadsmens (meer).

Lopen gaat zonder pijn! Ik ben helemaal blij. Ik doe momenteel wandel/dribbeltrainingen waar ik de dribbelafstanden steeds wat langer maak. Gisteren heb ik ruim 11 km gelopen: 500 meter wandelen, 1500 meter dribbelen. Binnenkort kan ik dus weer met de loopgroep meedoen.

Hoe gaat het met logopedie? Helpt het?

Sterkte met de zenuwbehandeling. Ik moest twee weken geleden voor controle en mag gelukkig een half jaar wegblijven. Ik was al bang dat er van alles te vinden was. Heb jij geen last met liggen bij de tandarts? Ik kan niet goed achteroverliggen en heb gigantisch veel moeite met slikken (sinds de schildklieroperatie).

Ik houd je op de hoogte.
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Ja, het duurt tijden voordat je weer iets verder bent in een ziekenhuis. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent!

Onze zoon waardeert Den Helder wel. Hij geniet van de zee en het strand, het is een surfer, dus hij zit wel op zijn plekje daar.

Goed dat je zonder pijn loopt. Dat is alles waard! Ik vind het superknap van je. Ik heb nooit hard kunnen lopen , maar wandelen vond ik heerlijk.

Logopedie is afgerond. Ik hoef niet meer terug. Hij heeft me gerustgesteld dat ik niet kon stikken en uitgelegd hoe het allemaal werkt. Meer kan hij niet doen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. Maar elke keer is een keer teveel!

De tandarts was balen. Een uur in de stoel en hij heeft zijn werk maar half kunnen doen omdat de zenuw verkalkt was. Dus nu afwachten wat de kies gaat doen. Of hij moet eruit.... of er kan een kroon op. Voor het tandartsbezoek moest ik 4 tabletten antibiotica slikken voor mijn knie. Dat vind ik best heftig. Nu 11 november weer terug. Ik kreeg bijna een paniekaanval in de stoel, zo bang was ik dat ik me zou verslikken.
Zo, nu ga ik naar buiten een eindje lopen. Het is zo'n heerlijk weer!
Lieve groetjes, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ik kreeg net een mail van de chirurg die me gaat opereren dat het waarschijnlijk pas medio december wordt. Duurt nog even, maar voor je het weet is het zover. In ieder geval kan ik nu de afspraken in het VU voor de inspanningstests gaan maken.

Lopen gaat weer niet, misschien ben ik te snel gestart. In ieder geval doet nu behalve mijn achillespees ook mijn kuit heel vervelend. Ook wandelen gaat niet en ik had net nieuwe schoenen besteld! Ik ben dus weer terug bij de fysio.

Alvast heel veel sterkte bij de tandarts. Ik benijd je niet!
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Dat is inderdaad nog even wachten tot half december. Je kunt er maar vanaf zijn!
Jammer dat je weer last hebt van je blessures, hopelijk duurt het niet zo lang want je hebt er natuurlijk de hele dag last van, ook met de dagelijkse dingen?
Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor controle en volgende week naar de Arboarts. Daar ben ik nog nooit geweest.
Ben benieuwd, kan echt nog niet naar school. Ik ben nog ontzettend wiebelig en voordat ik kan opstaan... een 80jarige is een stuk sneller.
Ook van de week bloed prikken voor de schildklier, want ben ook weer wazig en moe en allerlei andere vage klachten. Maar kan ook van de spanning komen misschien. Dan ook nog naar de tandarts en fysio van de week en dan heb ik mijn leuke uitstapjes weer gehad!
Myra veel sterkte en hou me op de hoogte.

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ik heb de eerste van de twee inspanningstests gedaan. Daar kwam uit dat ik een dijk van een conditie heb, dat er niets mis is met mijn longen, maar dar duidelijk te zien is dat bij inademen de stemband de boel blokkeert. Nu maar afwachten op de test bij de KNO. Maar dat zal wel even op zich moeten wachten, want ik werd vanmiddag gebeld dat maandag de leveroperatie gepland is. Dus toch sneller dan gedacht!

Was de controle in het ziekenhuis goed?
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra.

Wat goed dat je zo'n goede conditie hebt! Die komt niet zo maar aanwaaien!
Ben erg benieuwd wat er dadelijk uit komt bij jou en of er nog verder iets aan gedaan kan worden.
Ik heb altijd hard geroepen dat de stem het belangrijkste was maar daar ben ik nu wel van terug gekomen.
Fijn dat je maandag aan je lever geholpen wordt. Moet je dan lang in het ziekenhuis blijven?
Hoe is het met het lopen, zit er weer een beetje vooruitgang in? Ik hoop het voor je.
De controle in het ziekenhuis was goed. De chirurg vond dat het heel goed gaat. De klachten die ik heb horen er bij, dat heeft zijn tijd nodig. Hoef nu ook nog maar eens in de twee weken naar de fysio. Dus dat gaat goed!
Nu maandag naar de arbo arts.
Myra, maandag heel veel sterkte!

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Nou, de operatie is achter de rug. Er zijn 15 cysten behandeld en ik heb vier gaatjes in mijn buikwand. Of het geholpen heeft weet ik nog niet, want ik heb nog aardig wat pijn. Ben ook heel duizelig geweest van de morfine, maar dat is sinds gisteren een stuk beter. En mijn stem was meteen weer een eind minder! Ik mag nu even niet hardlopen, geen buikspieroefeningen doen (was ik toch niet van plan) en geen huishoudelijk werk (manlief blij :cry: ) 3 december moet ik voor controle.
Fijn dat jij goede berichten hebt gekregen!
Wat zei de arboarts?

liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Fijn om weer van je te horen Myra!
Wat veel cystes zeg. Hopelijk ben je er nu van af. Dat is toch weer spannend tot de controle. Dus nu heb je ook verplichte rust! Valt niet mee hè?
Hopelijk is de pijn nu minder?

Over 6 weken moet ik weer terug komen bij de arbo arts. Heb hem ook verteld van de stembandverlamming en de luchtpijpvernauwing, want dat speelt ook een grote rol bij mijn werk in de klas. Vorig schooljaar heb ik het echt uit mijn tenen moeten halen en de gedachte dat er een oplossing zou komen hield me op de been. Dus nu nog 6 weken thuis, ik moet zeggen dat ik die tijd zeker nodig heb. Sta nog echt niet vast op mijn benen. Moet goed uitkijken bij ongelijkheid op de grond. Buiten fietsen heb ik ook nog niet gedaan, dat op en afstappen lijkt me moeilijk. Maar ik moet dat deze week wel gaan doen vind ik.
Lieve groet en veel sterkte! Inge.
Plaats reactie