Nieuwe uitslagen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
AnnemarieS
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2016, 14:03

Nieuwe uitslagen

Bericht door AnnemarieS »

Hoi allemaal,

Zojuist gebeld door de internist. Bekend is dat ik een schildklierontsteking heb als gevolg van Amiodarone gebruik (medicijnen tegen hartritmestoornissen).

De waarde nu: (F)t4 19.6 en TSH <0.01. Schildklier is nog volledig verzadigd met jodium door de medicijnen. Hij wil nog geen prednisonkuur starten en nog enkele weken of langer afwachten en me blijven volgen. Moet nu gemiddeld om de 4 weken bloed laten prikken.

Klopt het nu dat de waarden van de T4 (of ft4?) 19.6 in het het hoognormaal gebied zitten? Dus wel verhoogd, maar net niet "niet goed""? Ik ben een hark in onthouden, en volgens mij begreep ik van hem, de vorige keer, dat hij mij liever blijft volgen om te zien of er spontaan herstel plaatsvind omdat ik net tegen de grens zat.

Wel is geadviseerd om mijn strumazol van 1 naar 2 tabletten te brengen per dag omdat ik klachten heb die met de schildklierwerking te maken kunnen hebben. Mocht ik klachten hebben na verhoging van de strumazol (mij is niet duidelijk welke dat dan zou moeten zijn, weten jullie dat?) dan moet ik eerder bloed laten prikken. Weten jullie hoe het zit?

En hoe lang duurt het overigens voordat de strumazol begint te werken?

Lees graag jullie adviezen en reactie.

Groetjes Annemarie
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Nieuwe uitslagen

Bericht door SNT »

Hangt wat van de referentie waardes van je lab af. Maar 19.6 is idd hoognormaal, wil niet zeggen dat je daar niet heel erg last van kunt hebben.

De Strumazol werkt ook vrij langzaam. Ik ben begonnen met een T4 van 35 en na 24 dagen alleen Strumazol (30) was mijn T4 19. Maar toen had ik nog steeds veel klachten.
AnnemarieS
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2016, 14:03

Re: Nieuwe uitslagen

Bericht door AnnemarieS »

Hoi SNT, bedankt voor je reactie.

Oke, dacht ik al, dat "hoognormaal". Had ik het toch goed begrepen. Nou, dan is het kwestie van geduld hebben dus totdat de strumazol z'n vruchten afwerpt. Ik kreeg 10 mg en nu dus 20 mg. Eind juni moet ik opnieuw prikken (vanwege mijn vakantie en die van de internist langer dan de 4 weken) en ik ben benieuwd wat er dan is gebeurd met de waarden.
Plaats reactie