Per ongeluk flinke overdosering thyrax, ervaringen??

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Per ongeluk flinke overdosering thyrax, ervaringen??

Bericht door Kris »

Precies, als ik symptomen ga monitoren, krijg ik ze vanzelf! Dank je!
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Per ongeluk flinke overdosering thyrax, ervaringen??

Bericht door Kris »

Nog even een laatste bericht: de huisarts meldde me dat mijn TSH nu na de veel te hoge dosis 0.3 was en de fT4 18.3. Vorig jaar zei ze, was dat 2.5 en 15.

Dus blijkbaar kun je er een sloot thyrax in gooien en kun je toch nog een redelijk ok waarde houden.

Gek genoeg had ik ook misschien wat voordelen van die hoge dosis: zag de verkeersborden heel scherp, was erg happy, totaal geen spier- of gewrichtspijn.
Nu 2 dagen zonder thyrax heb ik het voor het eerst in jaren heeeeeel erg koud en heb vandaag zonder reden erg veel pijn in mijn spieren en gewrichten. Ook veel hoofdpijn. Zal wel logisch zijn.
Ik vroeg haar nog of ik eigenlijk misschien beter gebaat zou zijn met wat verhoging, maar ze zei dat ik prima in het midden zat vorig jaar.

De huisarts zei dat ik na vandaag 37.5 moest nemen en zondag weer naar de oude dosis kon gaan. Waarschijnlijk omdat mijn waardes toch niet zo dramatisch zijn. Snel weer afbreek? Gelukkig.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Kris
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Per ongeluk flinke overdosering thyrax, ervaringen??

Bericht door Kiek »

Fijn, nu zijn er echte waarden!
En kun je ook zien hoe rustig je waarden reageren op die enorme 7 x driedubbele dosis.
Dat is voor iedereen weer anders.
Bij jou lijkt het reuze mee te vallen.

Zo op het oog zou je inderdaad ook weer met een beetje kunnen beginnen, en later kalm aan naar de 75 µg.
Wacht dan zes weken en laat vervolgens weer TSH en FT4 prikken.
Overigens laten je waarden vorig jaar zien dat je net iets te weinig levothyroxine gebruikte.

Ik ben wel benieuwd hoe laat je je waarden laat bepalen.
Heb je dat vorig jaar nuchter gedaan, zonder Thyrax?
Hoe laat lukte het deze week?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Per ongeluk flinke overdosering thyrax, ervaringen??

Bericht door Kris »

Ja top!

Ik heb vorig jaar en alle jaren nuchter in de ochtend geprikt. Thyrax slik ik bij het naar bed gaan en eet mijn avondmaaltijd zo'n 4-6 uur daarvoor. Dus ik prik 's ochtends, met inname thyrax zo'n 12 uur daarvoor.
Vroeger nam ik thyrax in de ochtend en prikte daarna. Dan was de TSH tegen de 4, zelfs 5. Dus in de avond lijkt het beter te worden opgenomen? Lagere TSH dan 2.5 heb ik nooit gehad.

Afgelopen dinsdag heb ik rond 15 uur geprikt en dus niet nuchter. Toen had ik rond 1 uur de nacht ervoor nog wel thyrax genomen (gewone dosis :-))
Plaats reactie