Graag advies

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie

Re: Graag advies

Bericht door Knoffie » 13 jun 2018, 15:17

Omdat ik de laatste week een erge druk in mijn hoofd had en mij zo nu en dan weer beroerd voelde ging ik er eigenlijk al vanuit dat ik iets te hoog gedoseerd was. Na 21 weken op 87,5 Thyrax te hebben gezeten en 4 weken na de laatste prikdag was ik gister bloed wezen prikken en had ik vanochtend 6,25 minder genomen. De druk in mijn hoofd is ietsjes minder sta ook wat minder op scherp.

Ik was dan ook heel erg verbaasd toen ik net de uitslagen kreeg. FT4 op 22 en de TSH nog steeds op 2,5.
Ik ben hier heel blij mee en ga morgen dus meteen weer 87,5mcg slikken. Hoe het kan dat ik mij zo voel???? Heb geen virus of iets dergelijks te pakken. Het voelde alsof ik wat hyperde en op scherp stond + die vervelende druk in mijn hoofd. Geen gewone hoofdpijn maar alsof er meer inzit wat geen ruimte heeft.

Zo zie je maar weer. Gevoel en waardes kloppen niet altijd.

Groetjes Knoffie

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 13 jun 2018, 16:02

Hey Knoffie.
Zeker kloppen gevoel en waarden niet altijd met elkaar.

Heb je betreft de hoofdpijn al het riedeltje genoeg vocht, zout geen stijve spieren in nek en schouders overwogen?
Daar kan ik ook altijd flink drukkende hoofdpijn van krijgen. Of eventueel de ogen?
Misschien is er iets veranderd in je huishouding wat nu nog niet te zien is in je waarden.
Ik hoop dat je er snel achterkomt wat er loos is, zodat je actie kan ondernemen om er wat aan te doen.
Succes!!!

Knoffie

Bericht door Knoffie » 14 jun 2018, 09:19

Hmm, ik krijg genoeg vocht binnen en zout gebruik ik amper. Heb wel altijd last van schouders en nek maar de hoofdpijn die ik daarvan heb voelt zo totaal anders. Ben overigens wel lekker gemasseerd de hele week.

Vandaag voel ik me overigens best oké. Heb me precies een week beroerd gevoeld alleen is die druk in mijn hoofd nog niet helemaal weg. Nu loop ik een week of 6 bij de dietiste, het gaat langzaam, ong. 5ons per week dus misschien heeft dat er wat mee te maken? Eet minder koolhydraten en veel meer zuivel. Maar ja waarom nu pas.

Het lijkt ook wel alsof er soms wat knapt (in hoofd e/o lijf) en er dan een bepaalde stof vrijkomt die me ziek maakt. Dat zeg ik al bijna 4 jaar en ik dacht dus altijd dat het iets met de schildklier te maken heeft. Gezien het feit dat mijn waardes prima zijn, al voor de 2e keer moet er dus toch iets anders aan de hand zijn. Ik kijk het nog wel even aan en anders toch de huisarts een bezoekje brengen.

Groetjes Knoffie

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 14 jun 2018, 12:44

5 ons per week is heel normaal en uitstekend gezond!!
Sneller zou eigenlijk niet echt ok zijn dat heeft je dieetist vast ook wel verteld.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar hoofdpijn van kan krijgen.
Ik weet niet waarom het geen of weinig zout eten goed zou zijn?
Ik heb wel geleerd dat je van te weinig zout ook flink hoofdpijn kan krijgen.
Daarom in de zomer ook nog wel eens O.R.S.
Tegenwoordig hebben ze daar oplostabletten voor.
Wij kregen gewoon een glas water met zout en suiker op scouting kampen als we ons vervelend begonnen te voelen.

Heb je opgelet rond welke tijd je je beroerd gaat voelen?
De laatste x viel het bij mij heel erg op dat dat rond de piek van de levo plaats vond.
En kon ik de rekensom zelf wel maken.

Als ik gemasseerd was of met dryneedling behandeld voelde ik me eerst ook altijd helemaal muf oa door alle afvalstoffen die dan ineens weer vrij kwamen en nog het lijf uit moesten.
Maar als je voldoende drinkt dan regelt dat proces zichzelf.

Als je zegt 'iets knapt'
Heb je daar dan al een verder idee bij?
Heb je dit al eens besproken?
Of word je dan aangekeken alsof je gek bent??

Succes maar weer!!

Plaats reactie