Tsh hoog, b12 & vit d laag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door Mayonne »

Sinds eind aug 2014 overgestapt op de euthyrox van thyrax duotab, ivm klachten potjes naar strips.
En de huisarts maar denken dat ik gek was, het zat tussen mn oren. Heel gek als ze het niet kunnen verklaren moet je maar naar een psycholoog.
Het leek zonder problemen te gaan maar langzaam slopen de klachten er toch in.
Eerst dacht ik dat m'n Tsh zo hoog was door de stressvolle periode waar ik mee te maken had, maar nu alles weer oke is blijft hij stijgen.
De klachten zijn: hartkloppingen, gehaastheid, moeilijk in slaap komen, spierspanningen in bovenarm, gevoelige luchtwegen

Daarnaast heb ik een tekort van vit D, helaas druppels per maand en pillen geprobeerd en daar reageer ik weer allergisch op (krijg het benauwd, moet hoesten, verstopte neus). (De hele fam heeft laag vit D gehalte) Ook mijn vit B12 is erg laag, injectie geprobeerd maar deze deed helemaal niks, behalve bij het zetten helse pijn, dus daar ben ik mee gestopt. Helaas reageer ik ook weer op de standaard vitamine b12 tabletten, dus het lijkt van de vulstoffen te komen. (Reageer ook sinds gebruik levothyroxine op veel dingen, vooral appel is nr 1) Uit Ige is niks gekomen helaas.
Ben nu sinds vandaag gestart met sanacore methyl 1000 & adenosyl 1000, iemand hier ervaring mee?

Ook moest ik van de internist mijn dosis ophogen naar 0,625 van 0,50. Helaas gaat dit dus niet zonder klachten, heb naast de bovenstaande klachten nu ook weer een hoofd met watten en lichaamsstijfheid en labiel. Iemand tips? En hoelang houden de klachten ookal weer aan?

Waardes:
05-2013 tsh 1.12/ 16.4 (goed ingesteld met thyrax)
08-2014 tsh 3.0/ ft4 15.4/ (eindelijk verwijzing internist)
11-2014 tsh 5.35/ ft4 15.3/ vit d 68/ b12 92 (sinds eind aug over op euthyrox)
02-2015 tsh 6.38/ ft4 14.2/ vit b12 116
05-2015 tsh 5.59/ ft4 13.8
12-2015 tsh 6.34/ ft4 16.4/ vit D 41/ b12 130
06-2016 tsh 7.07/ ft4 15.7/ vit D 43/ b12 90
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door vlaggetje »

Welkom Mayone,

Heb je maar 1 injectie b12 gehad?
Je b12 is erg laag en als de injectie pijn doet is hij of niet goed gezet of ze hebben de vloeistof te snel ingespoten.
Van zo'n tekort kun je behoorlijk ziek zijn.

Ben je onder behandeling van een endicrinoloog of is het een algemene internist? Sommige internisten vinden vit b12 een hype maar het moet zeker behandeld worden.
Slik je 0,0 50 euthyrox? Want dat is op zich niet zoveel en je tsh is echt nog te hoog.

Ophogen kan inderdaad vervelende klachten geven. Maar ophogen met 0,6,25 is al heel weinig.

Ik wens je veel succes

Groet vlaggetje
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door Teun »

Hallo,
Ik kan me zo voorstelen dat je je door de vitamine B 12 tekort ook erg beroerd voelt en zoals Vlaggetje al zegt is 1 keer een injectie absoluut te weinig om het resultaat aan af te meten. En dat het zo zeer heeft gedaan is denk ik toch een technische misser, spuiten is nooit fijn maar het moet te verdragen zijn anders is de techniek verkeerd.

Aan je Tsh te zien kun je met gemak nog 6,25 mcg erbij hebben, ik denk zelfs wel meer. Het duurt altijd even voor je er daadwerkelijk iets van merkt. Maar ga vooral weer vitamine B 12 injecties halen, ik denk dat daar ook een heel groot probleem ligt. Beterschap.
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door Mayonne »

Hallo, ben niet nieuw op het forum hoor alleen een tijdje weg geweest.
Slik nu Euthyrox 50 microgram en op aanraden van de endocrinoloog een halve van 25 erbij.
Alleen baal er zo van dat je je dan zoveel slechter gaat voelen en vroeg me af na hoeveel tijd je je ookal weer beter moet gaan voelen?
Gekke is ook dat de internist mij pas over 6mnd wil zien.

Heb dus gelezen b12 zowel in pillen en injecties gegeven kan worden, ook volgens het nhg.
Alleen zijn de gewone pillen uit de winkel en de injecties de b12 die nog moet worden omgezet, tenminste hier in nederland dan.
Hoogstwaarschijnlijk is de b12 injectie bij mij ook verkeerd gezet en te snel ingespoten, daar ik het al niet op injecties had, ben ik panisch om daar weer mee verder te gaan. Ik heb nu via vitamineb12nu.nl tabletten b12 van sanacare besteld wat dus niet meer hoeft omgezet te worden.
Maar vroeg me af of er meer mensen waren die daar al een positieve ervaring mee hebben?

Ben zowieso van plan om te bellen na 6 weken voor een extra bloed onderzoek, wil wel weten of het resultaat geeft ook kwa waardes, ga niet nog een half jaar aan lopen modderen.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door essy »

Hoi Mayonne,

Sommige mensen hebben een opnameprobleem en hebben daarom een B12 tekort, als je dan tabletten slikt heeft het ook weinig zin want je lichaam neemt het niet op.
Weet je de reden van je lage B12?

Maar een B12 van 90 is echt wel een tekort hoor, ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Gr essy
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door vlaggetje »

Om je b12 op peil te krijgen zou je geloof ik in 5 weken 10 injecties moeten krijgen, er zijn helaas mensen die niet pijnloos kunnen prikken maar er zijn gelukkig ook assistenten die dat heel goed kunnen.

Ze moeten de vloeistof heel langzaam in spuiten amders doet het inderdaad pijn en je voelt altijd wel is ets, ik denk niet dat jij je tekort met smelttabletten alleen omhoog krijgt.

Misschien kan je de internist vragen om je te laten injecteren door een kundige verpleegkundige?
Of kan hij het zelf doen, ik liet het doen door een vriendin, zij is verpleegkundige,

Succes groet vlaggetje
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Re: Tsh hoog, b12 & vit d laag

Bericht door Mayonne »

Hier nog even een update.
De dosis euthyrox 62,50 deed helaas erg weinig en na 6 weken had ik een waarde van Tsh6,94. Nog steeds veel te hoog.
Moest overigens wel bij de internist eisen om bloed te prikken want volgens haar als je onder behandeling bent hoef je maar 1 x per half jaar.
Ja duh als je dosis niet veranderd is dat prima.
Nu naar een dosis van euthyrox 75 en dan eens kijken wat dat voor waardes geeft.
Net als zovelen mis ik de thyrax duotab in potjes, want daar was ik perfect mee ingesteld.

Sinds de vorige keer ook begonnen met vit b12 zuigtabletten, sanacore 1000 mythyl & 1000 adonesyl, 1x per dag allebei.
Deze Vit b12 is al opgezet en hoeft alleen in de slijmvliezen opgenomen te worden.
Ik die overal super gevoel op reageer, lijk deze tabletten dus wel te accepteren.
Hier heb ik ze gekocht: https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-behandeling.php
Ik wilde ook perse bloedprikken om te zien of de tabletten ook wel degelijk het verschil maakte.
Mijn waarde was eerst 70 en na 6 weken b12 slikken is deze nu 338.
Mijn Psoriasis is rustiger en neem ik de tabletten 's avonds in ipv 's ochtends dan slaap ik niet meer.
Dus ik ben erg tevreden over de tabletten en zooooooo blij dat ik zonder de injecties kan.
Voordeel is ook dat je ze gewoon vrij kan bestellen, volgens het NHG is er geen bewezen verschil tussen tabletten en injecties.
Natuurlijk kan je ze ook naast de injecties gebruiken.
Plaats reactie