Help, wie kan mij helpen of enigszins adviseren!

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Help, wie kan mij helpen of enigszins adviseren!

Bericht door MarionJE »

Het is mij opgevallen, dat mensen die de slok hebben gehad ( ik ook ), vaker kwakkelen.
Zou de schildklier toch nog af en toe iets doen?
Ik heb het er wel eens met een internist over gehad, en die zei dat als je dat wilt onderzoeken , dat je dan zes weken je schildkliermedicijnen moet laten staan.
Maar dat gaat mij te ver, kan ik denk ik ook niet.
Ik wens jou ook een fijn weekend Elizabeth.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Help, wie kan mij helpen of enigszins adviseren!

Bericht door laura »

Het heeft bij mij wel een jaar of acht geduurd voordat dosis en waarden stabiel bleven.

Volgens Wiersinga in http://www.thyroidmanager.org/chapter/a ... -thyroxine:
However, patients with Graves’ disease who have had radioactive iodine may require dosage adjustments up to as long as 5 to 10 years after treatment is begun.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Help, wie kan mij helpen of enigszins adviseren!

Bericht door elizabeth27 »

Hoi laura,

Fijn om te weten! Het instellen heeft bij mij ook heel lang geduurd. Nu de laatste jaren weer veel problemen, overgang spreekt, denk ik ook een aardig woordje mee. Het voordeel van nu is, dat je dankzij internet je heel goed kunt inlezen en ervaringen kunt delen waardoor het minder lonesome is...

Ik weet nog hoe ik op jacht ging naar informatie omdat ik in het begin helemaal niets begreep van wat mij overkwam encyclopedie, nascholingsboek voor huisartsen, medicijnengids, alles heb ik verslonden op zoek naar herkenning en erkenning.

Nu laat ik me minder gek maken, hak al zo lang met het bijltje. Zo lang ik mijn werk kan doen en daarnaast ook zo nu en dan leuke dingen, ben ik al heel tevreden. Op de momenten dat het goed gaat, vier ik het leven.
Plaats reactie