L thyroxine 100µg aantal tabletten komt niet overeen met wat er op de verpakking staat

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2014, 21:26

L thyroxine 100µg aantal tabletten komt niet overeen met wat er op de verpakking staat

Bericht door angel »

Goedemorgen iedereen,

Met het nemen van L THYROXINE nieuwe formule voel ik me veel beter. Voordien sliep ik soms overdag. En nu ik de nieuwe formule neem, maar dat bleek dus pas na bloedonderzoek (verhoogde schildklierwerking) en contacten met anderen (mensen die zeiden dat het een nieuwe formule was) ben ik dat gaan checken en het feit is dat ik al bijna 4 weken niet meer slaap overdag. Fantastisch dus, een record in de afgelopen jaren sinds 2009.

Dan kan ik mij afvragen of ik al die jaren niet veel te weinig hormoon heb genomen. Misschien had ik een kwart of een halve meer moeten nemen. Dan zat ik niet altijd te slapen.
Ik voel me nu echt veel beter.

Enfin, waar ik nu naartoe wil gaan. Nu blijkt dat het aantal tabletten dat op de nieuwe verpakking staat 112 is maar in werkelijkheid mààr 84 zijn.

Je kan er ook geen extra strip (dus de ontbrekende 28 tabletten bij doen) want het doosje is al boordevol.

Kijk dus altijd na en TEL.

Ook wat betreft de andere L-Thyroxine hoeveelheden. Want als het met die van 100µg is, hoe zit dat dan met de andere soorten ????

Ik heb het bedrijf gecontacteerd en ook de nodige instanties. Want als dit op grote schaal gebeurt, kun je nagaan hoeveel geld we voor "lucht" betalen.

De vraag is dan of dit opzettelijk gebeurt.

Ik zeg het, ik vind dat heel vreemd. Ik heb de apotheker ook ingelicht.

Groetjes,
Angel
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: L THYROXINE 100µg AANTAL TABLETTEN KOMT NIET OVEREEN MET WAT ER OP DE VERPAKKING STAAT

Bericht door Kiek »

Het is niet goed dat je dit meemaakt.
Maar een fabrikant doet zoiets heus niet opzettelijk.
Dan graven ze immers hun eigen graf.

Ik denk dan eerder aan de apotheek die zich vergist heeft in doosje en hoeveelheden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2014, 21:26

Re: L THYROXINE 100µg AANTAL TABLETTEN KOMT NIET OVEREEN MET WAT ER OP DE VERPAKKING STAAT

Bericht door angel »

Nee, ik ben er zeker van dat de apotheker hier niets mee te maken heeft aangezien het doosje van de fabrikant komt en zij er de hoeveelheid opzetten. Zoals ik al zei, er kan geen ontbrekende strip meer bij.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: L thyroxine 100µg aantal tabletten komt niet overeen metwat er op de verpakking staat

Bericht door laura »

hallo Angel,

Volgens de bijsluiter - http://www.cervisia.be/documents/ski-do ... _nieuw.pdf - zitten er inderdaad 112 tabletten in een verpakking:
Blisterverpakkingen van 112 tabletten aan 25 microgram (mcg), 50 microgram (mcg), 75 microgram
(mcg), 100 microgram (mcg), 125 microgram (mcg), 150 microgram (mcg), 175 microgram (mcg) en
200 microgram (mcg) (kalenderverpakking PVC-kristal/PVDC//Alu) en hospitaalverpakkingen.
Je zou zeggen dat de apotheker - om welke reden dan ook - minder strips in de verpakking heeft gedaan.
Tenminste, ik neem aan dat je de tabletten bij de apotheker haalt?

Informeer even bij de apotheek.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
angel
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2014, 21:26

Re: L thyroxine 100µg aantal tabletten komt niet overeen met wat er op de verpakking staat

Bericht door angel »

Zoals ik al zei, er is totaal maar dan ook totaal geen ruimte voor een EXTRA strip, dus voor ontbrekende 28 tabletten.
Begrijp je ?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: L thyroxine 100µg aantal tabletten komt niet overeen met wat er op de verpakking staat

Bericht door laura »

Angel,

Ik begrijp wat je zegt.
Maar informeer daar eens.
Mogelijk is het een vergissing of was er onvoldoende L-thyroxine door leveringsproblemen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie