Gebruik strumazol bij Hashimoto voor stabiliteit (Kiek?)

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Gebruik strumazol bij Hashimoto voor stabiliteit (Kiek?)

Bericht door JanetH »

En ik bedoel natuurlijk, hoi Laura! Dat krijg je als je op je telefoon probeert te internetten.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Gebruik strumazol bij Hashimoto voor stabiliteit (Kiek?)

Bericht door laura »

hallo Janet,

Waar ik even aan moest denken, dat is wat professor Wiersinga (een NL endocrinoloog) schrijft in het boek Schildklierziekten uit 1998:
Voordat een effectieve therapie mogelijk was, bleek het verloop van de ziekte volgens hen drie vormen te kennen.

1. Een ernstige vorm (10%) waarbij de ziekte in enkele jaren tot de dood leidde.
2. Een milde vorm (25%) waarbij de ziekte spontaan herstelt.
3. Een tussenvorm (65%) waarbij de ziekte afwisselend periodes kent van herstel en terugval met als uiteindelijk resultaat hypothyreoïdie.
Als je nu leest wat bijvoorbeeld Weetman en De Groot schrijven in Thyroid Manager, dan lijkt dat ook weer op punt 3.
Graves is ingewikkeld, vooral met al die antistoffen. Hopelijk kom je een eind met je Engels:

- http://www.thyroidmanager.org/chapter/a ... e-diseases
- http://www.thyroidmanager.org/chapter/g ... toimmunity

Wat is wijsheid met behandelen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Gebruik strumazol bij Hashimoto voor stabiliteit (Kiek?)

Bericht door JanetH »

Super mooie link, Laura! Bedankt, ik ben begonnen met lezen /studeren.
Groet,
Janet
Plaats reactie