Steeds zieker worden

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, ik heb de laatste 6 weken op 3/4 tablet gezeten. Ik ga nu naar de 25.

Florence

Bericht door Florence »

Succes Bloem.

Groet,
Flo

Kiek

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Het lijkt me een ramp om met een onbetrouwbare De Quervain-schildklier opgezadeld te zitten.
Alsof ie ieder moment z'n eigen gang kan gaan, om er vervolgens weer mee op te houden.
Dan is het wel heel erg prettig eindelijk een endo te hebben, die serieus met je schildklierervaring aan het werk gaat.

Je set point-gebied staat onveranderd op 14.2 pmol/l met een TSH van 0.88 mU/l.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Bloem17Juni2020.jpg
Bloem17Juni2020.jpg (40.93 KiB) 133 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Bloem17

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

Ik denk dat ik nu “ alleen” maar de testschade heb van de Quervain. Dit is wat mijn schildklier nu doet en hoop dat met medicatie te kunnen aanvullen. Mijn gevoel zegt dat het anders werkt dan bij Hashimoto.
Jammere is dat de endo’s het ook niet weten en dus uitproberen is.

Blijf wel mooi op/ in de curve. Dat geeft me toch wat hoop. Ik ga langzaam door met rustig benaderen.

Ik ga volgende week na 7 jaar niet kunnen weer proberen te werken. Wel een hele andere richting op. Van verpleegkundige naar verkooopmedwerkster.
Rustig aan opbouwen en kijken wat ik aan kan.

Plaats reactie