Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Remkje
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Remkje »

Beste Bloem en Jeannette,

Ik herken mezelf ook in jullie verhaal. Ik ben nog maar 3 weken begonnen met medicijnen en heb na de eerste verhoging ook zelfde soort klachten, maar wel in mindere mate dan jullie. Ik ben begonnen met 2 weken 25 mcg en nu een week 50 mcg levothyroxine.
Soms denk ik dat ik me aanstel of gek word, het is een soort paniekerig gevoel, druk op de borst, onrustig, angstig en ik word er ook heel bozig en kattig van (leuk voor de omgeving). Ik heb er ook 's morgens het meest last van, maar ook hier is niet echt regelmaat in te zien. Ik ben ook heel erg moe.

Ik ben een hardloper en heb laatst tijdens zo'n bui wel een rustig duurloopje van 4km gedaan in het bos en dat hielp gek genoeg. Als ik thuis blijf zitten op de bank, ga ik helemaal gek. Dan lijkt het wel erger te worden juist.

Ik kan jullie helaas niet helpen, maar jullie verhaal sterkt me wel dat ik tenminste weet dat ik niet gek ben ofzo...

Heel veel sterkte en groetjes,
Remkje
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Bloem17 schreef: 01 okt 2017, 12:29
Had dond wel een fijne endocrinoloog. Is een arts in opleiding.
Vitb 12 blijft bij mij rond de 300 hangen.
Een aantal jaar geleden heb ik een ong een jaar vit b 12geprikt maar dat was toen meer omdat ze het niet wisten.
Ik moest daar op een gegeven ogenblik mee stoppen van de internist ook omdat ik geen vooruitgang merkte. Volgens mij was de vit b 12 toen rond de 200.
Denk dat dat zo'n 5 jaar geleden was.
Ik kaart het elke keer aan maar ze vinden mijn waarden goed. Dan weet ik verder ook niet wat ik ermee moet.

Vitb 12 blijft voor mij wel een dingetje wat ook in mijn hoofd spookt maar wordt weggewimpeld en wat kan je er dan nog mee?

Misschien eerst maar eens goed instellen en dan verder kijken.
Jammer dat je een arts in opleiding hebt; dat is natuurlijk (nog) géén endocrinoloog.

Als je nu geen vitaminesupplementen slikt, loont het de moeite om bij deze nieuwe arts toch nog eens te vragen B12, MMA en homocysteine mee te prikken om zekerheid te krijgen.
Mogelijk had je eerder wel een tekort maar heb je onvoldoende frequent geïnjecteerd?
Het schijnt dat de schildklierfunctie lastiger in te stellen is indien er een B12 deficiëntie is.

Ik blijk (weet ik sinds 2 dagen) dus ook een B12 tekort te hebben naast Hashimoto en ben al 16 maanden aan het instellen met levothyroxine - wil nog steeds niet lukken.

Sterkte!
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Floortje,

Mijn vit B12 was 149 toen 192 en daarna 177. Ik heb diverse malen zowel aan mijn HA als aan mijn internist gevraagd of ik hiervoor geen injecties kon krijgen. Nee zeiden ze, ik zit in het grijze gebied en alleen als ik klachten heb dan pas zou ik hiervoor behandeld worden. Ben al ruim 3 jaar bezig om goed ingesteld te worden maar dat lukt maar niet. Zowel mijn FT4 als TSH zijn vrij hoog.

Bloem,
Zelf moet ik ook altijd op donderdag naar de vu en heb ook een arts in opleiding. De eerste keer dat ik bij haar kwam was ik best optimistisch over dat gesprek. Dat is nu wat minder. Als ik mijn klachten benoem dan krijg ik steevast te horen dat het niet van de schildklier kan komen. Nou dat stadium ben ik inmiddels gepasseerd en als het niet die schildklier is zoek dan uit wat het wel is. Alle bloedonderzoeken op de schildklier na zijn altijd goed. Heb gevraagd of ze verder wilden kijken bv naar de bijnieren, cortisol, vitD, oestradiol maar ik heb weer een nieuw lab briefje ontvangen met alleen de FT4 en TSH. Volgende maand moet ik weer en dan voor het eerst op de woensdag. Wie weet hebben we wel dezelfde arts.

Gr. Knoffie
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Knoffie schreef: 01 okt 2017, 15:18 Hoi Floortje,

Mijn vit B12 was 149 toen 192 en daarna 177. Ik heb diverse malen zowel aan mijn HA als aan mijn internist gevraagd of ik hiervoor geen injecties kon krijgen. Nee zeiden ze, ik zit in het grijze gebied en alleen als ik klachten heb dan pas zou ik hiervoor behandeld worden. Ben al ruim 3 jaar bezig om goed ingesteld te worden maar dat lukt maar niet. Zowel mijn FT4 als TSH zijn vrij hoog.
Knoffie, zijn Methylmalonzuur en homocysteine ook geprikt? Dat geeft mogelijk wat meer richting of het wel/niet om een tekort gaat.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Floortje,

Deze zijn nog nooit geprikt. Ik zal er de volgende keer eens om vragen.

Overigens volg ik jullie berichten in de door jou genoemde topic over de combi Hashimoto en B12 tekort al een tijdje met grote belangstelling. Dank daarvoor.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Weer even een beetje van me afschrijven. Ik heb op het ogenblik erg veel pijn. Vooral mijn rug. Het put me aardig uit.
Word er al wakker mee. Als ik eenmaal op gang ben dan gaat het wel aardig maar eind van de middag slaat het in als een bom.
Ik neem op het ogeblik geen pijnstillling. Heb al jaren zoveel geslikt en eigenlijk deed het niet veel.

Ik probeer rustig wat dingen te blijven doen. Ook wat in beweging te blijven maar het valt niet mee.
Rugspieren zijn zo gespannen als een elastiek.

Het zet me soms weer even erg aan het twijfelenver alles.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Balen toch weer, wat een k..klier is het toch. Zelf ook weer beroerd wakker geworden ik maak er maar een beddag van.
Jij sterkte met je rug hoop dat het een beetje meevalt.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,
Ik ben nu vier weken aan net oohigen, zit nu oo 75 tirosint.

Kreeg als snel na de verhoging ontzettend veel pijn, vnl mijn grote rugspier saat flink onder spanning. Gewrichten ( vnl knieën ) zijn pijnlijk.
Soms ooeens eend ag dat ik veel vocht vast hou.
Afgelopen dagen gaat het weer steeds slechter. Spanning op spieren alsof ik in een dwangbuis zit.
Lichtelijk oaniek in mijn lijf, alsof alles weer een beetje onder stroom staat.
Meer druk in mijn hoofd, watterig.
Droge mond. Hartslag is iets verhoogd. Humeurig.
Heeft me weer even helemaal in de,greep.

Alsof het er flink inhakt. Zit te twijfelen om tussen door even te laten prikken maar aan de andere kant wat koop ik daar voor.

Bah , heb er genoeg van. Het word er alle aal niet gezelliger op.

Ik moet ook niet vetgeten dat ik van ver kom( tsh 122). Ik ben ook vanaf febr echt aan het instellen begonnen oo een rustige manier omdat ik in sept daarvoor die snelle ophogingen echt niet trok.

Fijne zondag...word lekker weer.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Na weer een hele heftige nacht. Paniek in het lijf bijna niet slapen heb ik besloten me toch tussentijds te laten prikken. Ben toch wel benieuwd hoe mijn waarden er nu uitzien en of mijn gevoel klopt.

Morgen kan ik me laten prikken.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Oei oei wat ellendig en toch maar even laten prikken. Heel veel succes en sterkte!
Die dwangbuis....o, wat herken ik dat op dit moment :oops:
Plaats reactie