Martine met vraag over tsh

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Martine1975
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016, 11:45

Martine met vraag over tsh

Bericht door Martine1975 »

Hallo,

Mijn naam is Martine, ik heb een zeer ernstig b12 tekort (waar ik achteraf vanaf mijn 5e jaar last van heb, in 2012 kreeg ik mijn eerste injectie) verder heb ik sinds 1998 chronische RSI fase III, Fibromyalgie, hyperreactieve astma, syndroom van Tietze, pleuritis, vitamine D tekort, ijzeropnamestoornis en al jaren kom ik aan van een muizenhapjes, heb ook nog ernstige voedselallergie en PDS, roep al jaren dat ik schildklier klachten heb van 2 kanten komt er struma voor, uiteindelijk dit jaar wederom geprikt, mijn TSH is al jaren ver boven de 4, nu zit hij op 9,3 en mijn ft 4 is 16,4 (deze fluctueert vanaf 2011), volgens huisarts subklinische variant dus goed, maar omdat er hart en vaatziekten in de familie voorkomen (vader en hele familie van opa van vaders kant) krijg ik eindelijk sinds woensdag een proefbehandeling levothyroxine, 25 Mg na 6 weken wederom prikken en zonodig verhogen en weer voor 6 weken. Nu hoorde ik vd b12 stichting dat met een TSH die al jaren boven de 4 was en inmiddels op 9,3 staat ik allang behandeld had moeten worden klopt dit? Waar moet ik opletten etc etc.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Martine met vraag over tsh

Bericht door laura »

hallo Martine,

Je fT4 ziet er nog netjes uit.
Maar die tsh gaat inderdaad steeds omhoog.
Volgens behandelrichtlijnen wordt vaak een tsh > 10 aangehouden.

Hopelijk gaat het goed met je proefbehandeling.

Je onderwerp heb ik verplaatst naar het subforum Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie