Operatie om schildklier te verwijderen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door laura »

Beterschap Mirjam!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Dank je Laura. En inmiddels lig ik sinds zaterdag weer in het ziekenhuis met een calcium tekort. Hopelijk niet zo lang meer want ik wil erg graag naar huis.

Xxx
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Sinds gisteren weer thuis na een paar rot dagen ziekenhuis. Overigens niks te mopperen over het ziekenhuis dat is prima.

Nu weer terug naar het ziekenhuis om opnieuw bloed te prikken omdat het toch niet zo lekker voelt allemaal. De tintelingen in voeten en benen lijken weer wat toe te nemen. Wordt een beetje moedeloos hiervan.

Mogelijk is een van de bijschildklieren beschadigt en moet herstellen of zijn er tijdens de operatie toch bijschildklieren samen met de schildklier verwijderd. Mogelijk omdat ze in de schildklier ge- of vergroeid zaten. Schijnt altijd een lastig punt te zijn. Over twee weken weet ik daar meer over. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs, mirjam
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door Liekie »

Beterschap! Heel veel sterkte!
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door Eekhoorn »

mirjamD schreef: 08 feb 2017, 10:21 Mogelijk is een van de bijschildklieren beschadigt en moet herstellen of zijn er tijdens de operatie toch bijschildklieren samen met de schildklier verwijderd. Mogelijk omdat ze in de schildklier ge- of vergroeid zaten. Schijnt altijd een lastig punt te zijn. Over twee weken weet ik daar meer over.
Je hebt vier bijschildklieren. Ze zijn verantwoordelijk voor het reguleren van de calciumspiegel in je bloed. Je lichaam kan er makkelijk eentje missen, twee vaak ook nog wel, dus als er eentje verwijderd is (is inderdaad een lastig punt van de operatie), dan is dat geen ramp.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Dank je wel Lieke.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Dank voor je reactie Eekhoorn.

Voor nu zullen we het af moeten wachten. Zekerheid is er pas bij de uitslag, maar van de scenario's die ik heb gehoord werd ik niet echt vrolijk. Ik hoop dat het allemaal meevalt en er óf een beschadigt is die moet herstellen óf, als het zo moet zijn, er 1tje verwijderd is en het daar bij blijft. Over twee weken weten we meer, voor nu voel ik me erg ellendig.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door rosan »

hoe gaat het nu mirjam?
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Hallo Rosan,

Dank je wel voor je belangstelling.
Het gaat de goede kant op. Ben nu weer zonder calciumtabletten en hoor maandag 20/3 of mijn bijschildklier(en) de aanmaak van calcium weer zelf hebben overgenomen.
Nu slik ik 75 mg Euthyrox en ook daarvan wordt de 20ste samen bekeken of dat voldoende of te weinig is. Zelf denk ik dat het voldoende is.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door MissEllen »

hoi Mirjam,

Ik heb op 1 juni 2016 mijn schildklier laten verwijderen. Na een paar dagen calciumtabletten geslikt te hebben ging en gaat het prima. Ik heb echt alleen maar positieve ervaringen na jarenlange ellende met block and replace en alleen maar schildklierremmers slikken. Ik heb een klein littekentje dat nog aan het vervagen is maar goed, dat heb ik er graag voor over. Ik slik nu 100 mg euthyrox.
Plaats reactie