Prednisolon-kuur

Over de ziekte en behandelingen. Tips en ervaringen zijn welkom!
Plaats reactie
Chris_me
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017, 20:18

Prednisolon-kuur

Bericht door Chris_me »

Hoi!

Ik heb inmiddels 2,5 jaar de ziekte van Graves en een half jaar geleden De Slok gehad. Dat werkte op zich best goed. Mijn waardes zijn nu redelijk normaal.

Maar sinds 2 maanden is 1 van mijn ogen aangetast en komt deze nu 17mm naar voren. Het voelt pijnlijk en irritant, maar ik heb vooral problemen met hoe het er uit ziet. Daarom heb ik m'n internist gevraagd of ik met een Prednisolon-kuur kon beginnen. Heb vorige week de eerste gehad en heb er nog 11 te gaan.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een Prednisolon-kuur bij de oogziekte van Graves? Hoe lang duurde t voor je resultaat zag?

Alvast bedankt!
Miekemv
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2017, 00:17

Re: Prednisolon-kuur

Bericht door Miekemv »

Hoi Chris

Ik heb de oogziekte gehad en heb Prednison geslikt. Ik ben behoorlijk dik geworden daardoor maar soit. Ik had het aan beide ogen en heb in 2014 een oogcorrectie gehad. Mijn aanblik is blijvend veranderd en dat was in het begin moeilijk te accepteren. Ik kan niet zeggen of de Prednison erger heeft voorkomen.
Patrick1
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:03

Re: Prednisolon-kuur

Bericht door Patrick1 »

Bij mij heeft de prednison de volgende onomkeerbare gezondheidsschade veroorzaakt: dunne huid, spataders, spierverzwakking, verzwakking van ligamenten en pezen, botontkalking, beschadiging van organen, enz. Het verouderingsproces/aftakelingsproces slaat bij mij 2 tot 3 keer zo hard toe in vergelijking met iemand van de zelfde lijftijd en zelfde geslacht die nooit mega dosissen prednison toegediend gekregen heeft. Ik voel me hierdoor een man van in de zeventig/tachtig, terwijl ik nog maar zevenenveertig ben.
Plaats reactie