Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Wat verdrietig voor jou. Moeilijk ook zeker in combinatie met 2 jonge kinderen. Hopelijk gaat de dosis wijziging je uiteindelijk weer wat meer levenslust brengen.

Ik kan ook beter omgaan met fysiek dan met in mind.
Voelde me sinds ma avond ziek en kon dus gisterochtend ook niet bloed prikken. Vandaag een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend. Sinds gistermiddag is het zwarte monster weer meer ruimte in gaan nemen en dat is zwaar.
Omdat je je niet zo wil voelen, zo beheerst door.....
Weet ook niet meer zo goed waar ik goed aan doe voor mezelf.

Heavy stuff..... zit nu 6 weken op deze dosering maar dacht vorige week nog enigzins hoopvol deze dosering maar aan te houden omdat het beter leek te gaan. Dat gaat het soms ook een paar dagen maar daarna val ik weer keihard terug.
Dat maakt het zwaar en onzeker. Merk ook dat het knaagt aan mijn vertrouwen, pffff.

Mezelf weer ergens bij mekaar rapen en proberen hoe moeilijk ook vast te houden aan dat t weer beter zal worden of minder erg. Leuk, dat lijkt een toverwoord uit een boek van lang geleden.

Wens jou ook sterkte en kracht!
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Marjan1978 »

Dank je wel! Ja, het is een lange adem. En wat het niet makkelijker maakt, is dat mijn huisarts nog steeds zegt, dat de klachten die ik heb niet bij de waardes passen van de laatste keer. Het was namelijk maar een klein beetje afwijkend volgens haar. Zij wil dat ik de antidepressiva ga ophogen, en ze weet zeker dat ik me daardoor beter ga voelen…..
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, zo jammer dat artsen die er niet mee dealen, denken er verstand van te hebben...... en alleen maar kijken naar cijfertjes.
Ik weet helaas ook uit ervaring dat een kleine verschuiving in waardes een groot scala aan klachten kan geven.

Ik was zelf nooit van de medicatie voor depressie, ten eerste omdat het lang duurt voor dat het helpt als het al helpt.
Ik heel gevoelig ben voor bijwerkingen. Het ook weer invloed heeft of kan hebben op je schildkliermedicatie. Terwijl balans heel belangrijk is.

Maar je steeds zo voelen, vraagt ook heel veel. Jij schreef het geloof ik ook al. Leven zonder glans. Ook omdat t nu al maanden speelt en ondanks medicatie verlaging ik er veel last van blijft houden. Dus wat is dan wijsheid?

Ik heb 5/3 eerste afspraak met psychosomatisch fysiotherapeut. Niet dat ik er heel veel van verwacht maar ik wil graag iets constructief doen.

Maandag ga ik bloed prikken en dan heb ik waarschijnlijk dinsdag de uitslag. Ik wens voor jou en mij betere tijden.
Het liefst zo snel mogelijk.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Moet nog steeds bloed prikken, gaat nu a.s. maandag gebeuren en dan volgende week wo. afspraak met ha.
Omdat t al een week goed gaat in mind en ik even rust wilde voor mezelf, had ik ze verplaatst.

Gisteren voor het eerst naar de psychosomatische fysiotherapeut, niet echt mijn ding dus voorlopig even geparkeerd. Ik ben sinds een week begonnen in het boek Stilte ( angst is oké ) dat heeft een positieve invloed op mijn welbevinden in mijn hoofd waardoor ik het wat los heb, kunnen laten. Erg blij mee!

Zal volgende week mijn uitslagen hier plaatsen het geeft rust om even minder bezig te hoeven, moeten zijn met het kliertje.
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Marjan1978 »

Ik heb al veel over dat boek gehoord. Ben er ook wel nieuwsgierig naar, maar heb m nog niet (durven) bestellen. Bij mij lijkt er iets te veranderen sinds afgelopen dagen, maar ben zeker nog niet klachtenvrij. Ik hoop uiteraard dat dit nu wel door gaat zetten, maar die hoop heb ik al eerder gehad afgelopen 2 maanden, dus ben nog heel veoorzichtig. Als ik eerst maar weer eens een paar goede nachten zou maken, dat zou al heel veel schelen. Ik slaap al bijna 3 maanden veel te kort. Zo’n 4 a 5 uur per nacht. Heb nu van de huisarts wel temazepam gekregen voor het slapen, maar ik ben daar eigenlijk geen voorstander van….
Fijn dat het met jou weer beter gaat.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Te kort aan slaap kan je zo nekken! Ik kan je het boek echt aanraden! Ik heb lang geleden ook een periode gehad met ernstige slaapproblematiek. Ben toen ook aan de medicatie gegaan. Het moeilijkste en meest vervelende vond ik naderhand het afbouwen ervan...... Terwijl het wel iets hielp met de nadruk op iets.

Het zou fijn zijn als er inderdaad iets positiefs aan het veranderen is voor jou. Daar ben je ook wel een keertje aan toe. Het blijft gewoon heel moeilijk en lastig om te dealen met chaos en onrust in je hoofd.

Ik ben heel benieuwd naar wat mijn waardes volgende week zullen zijn. Zou mooi zijn als ze weer wat meer in de pas lopen. Merk wel dat zonnig weer mij goed doet.

Fijn weekend!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag eindelijk dan toch bloed geprikt voor mijn schildklier.
Heb t steeds zo koud en krijg mezelf dan ook niet goed warm. Ben heel benieuwd naar mijn uitslagen. Met een beetje mazzel heb ik ze morgen.
Ik heb wo ochtend een afspraak met de ha.

Wel even prettig om samen even te kijken naar hoe het gaat enz. Ik heb een hele, fijne betrokken ha. dus dat is ook heel prettig.

Ik mis wel de warmte momenteel, vond het heerlijk met die zon en dan lekker er op uit te kunnen gaan. Hopelijk gauw weer!

Qua stemming gaat het de laatste dagen wat op en neer gelukkig blijft ik er niet zo lang in hangen als eerder.
Dus dat is fijn!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Uitslagen net binnen, kan er niet zo heel veel mee of beter, ik snap ze niet zo heel goed..... Ik denk dat de ft4 te laag is bij deze tsh.......of deze tsh is te laag bij deze ft4. @kiek wil jij mee kijken.
De afgelopen keren kon je ook niet zoveel met mijn uitslagen volgens mij is het er niet beter op geworden......😒

Tsh. 0,26, ondergrens is 0,27
Ft4. 14.5

Ik slik nu 106, 25 mcgr. Weet nu niet waar ik goed aan doe qua medicatie

Klachten, veel last van stemmingswisselingen, daarnaast ook van misselijkheid, moeheid, pijnlijke spieren
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik weet gewoon nu niet wat ik moet doen......
Omdat mijn uitslagen zoals jij reeds eerder schreef volledig willekeur lijken te zijn.....ik heb t gevoel dat ik wat hyperig ben maar ik zie dat niet terug aan mijn ft4......
Het was 9 weken geleden dat ik voor het laatst geprikt heb.

Ik neig dus naar iets verlagen (6,25 mcgr.)
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hoi Elizabeth,

Als je je waarden laat bepalen 24 uur na laatste levothyroxinepil, dan heb je teveel levothyroxine in je lijf.
Dat laat je TSH zien. Die 0.26 is niet lekker.
Maar misschien slik je andere medicamenten met invloed op je schildklierhormonen?

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie