Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hoi, t gaat hier een beetje op en af..... vorige week bloed laten prikken, tsh. 0.89 helaas had ik te laat gezien dat ze vergeten was het t4 vrij te laten bepalen..... stond nu alleen indien afwijkend...... huisarts heeft t nog wel laten nabepalen maar daar was de uitslag nog niet van binnen

Blijf nog gewoon dezelfde dosering slikken. Er zijn dagen dat ik me vrij goed voel ( veel energie etc. ) maar ook dagen dat ik me leeg voel alsof iemand je ballonnetje heeft doorgeprikt........Alle energie lijkt dan weggelopen te zijn..... ben me dan ook heel erg bewust van mezelf en voel me kwetsbaar.

Nog even doorbuffelen tot de zomervakantie en dan na de zomervakantie lekker genieten van a lot of me time!
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Herkenbaar, Elizabeth, het soms weglopen van energie!
Maar ook de betere energieke dagen.
Een goede zomer gewenst!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel kiek voor je reactie! Het beeld van de hele wereld aan kunnen..... of t gevoel dat je de hele wereld op je rug moet meetorsen....

Vandaag een goede dag, zon geeft ook energie. Leuk om alle kids weer terug te zien na de vakantie. Geeft ook wel positieve energie.

Nog 10 weken tot de zomervakantie en dan gaat onze school ook nog de laatste week verhuizen naar de nieuwbouw. Drukke tijd maar vorig jaar was nog drukkker. Gaat goed komen!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hier beetje kwakkelweken..... veel spierpijn...... lichte ( gelukkig) migraines...... laatste loodjes wegen zwaar. De
huisarts heeft geprobeerd het t4 vrij nog na te laten bepalen..... is niet gelukt.... mocht ik wel nog gratis het laten prikkken..... Vond ik een beetje mosterd na de maaltijd en zo krijg je ook geen duidelijk beeld.

Ga even kijken wat vakantie/vrije tijd straks gaat doen voor me. Verheug me er zo op!

Wens iedereen liefs en sterkte waar nodig.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Wisselend qua energie de laatste tijd.... ook weer meer last van m n spieren...... in huis en tuin wel lekker bezig kunnen zijn. Ondertussen ook nog vakantie vieren. Blij dat t iets minder warm is.

In september ergens weer eens een keertje laten bloed prikken, is dan 3 maanden geleden. Dan kijken wat de periode van rust/ontspanning me gaat brengen. Voor t eerst even met andere zaken bezig dan school. Heb al aanbiedingen mocht ik t.z.t. weer in het onderwijs willen gaan werken. Ga hier en daar wel een keertje vrijblijvend praten en kijken.

Wil t.z.t. echt een leuke, uitdagende baan en ga zoals ik t nu voel terug van 4 naar 3 dagen. Eerst heel veel me, myself and I time. Nu ik teruglees zie ik dat ik begin mei voor t laatst heb geprikt dus is het al 3 maanden geleden. Van de week maar weer eens prikken. #niethetveleisgoedmaarlaathetgoedeveelzijn
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Mijn gevoel klopte wel een beetje dat ik me niet zo goed voelde door mijn schildklier. Gistermorgen bloed geprikt en gistermiddag de uitslag gekregen.
T4 vrij 16.9 ( setpoint 14.4) en tsh 0.15 ( setpoint 0.6). In overleg met huisarts besloten om van de dosis van 112 mcgr tirosint die ik elke dag slik te gaan naar 112 mcgr de ene dag en 100 mcgr de andere dag. Vandaag even een medicatie overslagdagje. Over 6 weken weer laten prikken dat kan dan mooi nog voor mijn vakantie.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Goed dat je idee klopt met je gevoel, Elizabeth!
Het lijkt een fijn plan om je waarden richting prettig te krijgen.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel kiek, ik hoop dat ik me gauw weer iets fitter ga voelen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Valt nog niet mee in welke rollercoaster ik nu terecht ben gekomen....... last van m n maag, misselijk, moe en zweterig..... hyperig of opvliegerig ( maar dan gedurende de dag heel veel periodes :oops: ) Heel veel last van mijn spieren. Moeilijk te stoppen ondanks dat je moe bent, ik herken het van eerder maar leuk is anders.

Slik nu sinds dinsdag om de dag 100 en 112 mcgr. tirosint. Ben blij dat ik nog een week vakantie heb..... geef er maar een beetje aan toe en probeer mijn zinnen ook te verzetten. Het geeft al rust dat ik weet waar het vandaan komt. Dat er wat aangedaan wordt en dat het gewoon z n tijd nodig heeft.

Die tijd heb ik nu en straks na volgende week ook weer. Gaat goed komen!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik begin me langzaam aan weer iets beter te voelen. Voorzichtig denk ik dat het om en om slikken van de tirosint zijn vruchten begint af te werpen. Minder spierpijn, gejaagd en moe.

Ben blij dat ik me weer meer kan ontspannen Op de dagen dat ik 112 mcgr slik, ben ik narriger en heb ik t gevoel dat ik meer last heb van t hyperen. Het slapen gaat ook stukken beter. Ik hoop dat deze positieve vooruitgang zich verder door zet.
Plaats reactie