Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

@kiek, wil jij nog even meekijken naar de laatste 6 waardes die ik in een berichtje hierboven heb geplaatst.
Al vast bedankt!

Groetjes,
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Elizabeth27Sept2023.jpg
Elizabeth27Sept2023.jpg (38.79 KiB) 3834 keer bekeken
Ziehier de curve uit je laatste reeks waarden, Elizabeth.
SP 14.99 - 0.85
Weliswaar een ideaal gemiddelde, maar de verwachte samenhang is veel te los.

Nog even toet in de zon, misschien de laatste keer dit jaar.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Bedankt kiek! Dat van die samenhang begrijp ik volkomen...... Ik hoop zo dat de verhoging deze keer iets meer doet dan de vorige keren...er is ruimte genoeg om op te hogen. Ik doe nu 6 keer per week 12,5 mcgr. en op woensdag 100mcgr... Blijf toch altijd bang dat ik weer de andere kant op schiet en ga hyperen...... Ik ga het zien over een aantal weken.

Fijn om weer een paar dagen weg te kunnen/zijn. Voel me gelukkig weer wat beter nu migraine even niet in the house is.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Ik doe nu 6 keer per week 12,5 mcgr. en op woensdag 100mcgr..

Je bedoelt 6x 112,5 µg en 1x 100 µg?
Dat is toch niet rationeel?
Zo'n hoeveelheid van 1 x 12.5 µg valt weg in de variatie van een hele weekdosis.
't Maakt niets uit.

Je wilt natuurlijk min of meer een gelijk niveau houden.
Maar misschien geeft dit desondanks zekerheid?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ji kan gedachten lezen! Dacht net vandaag het zelfde en was van plan om ook op woensdag 112,5 mcgr. te slikken.

Ook omdat 't helemaal niet lekker gaat, goed het zijn instellingsklachten dus daar moet ik doorheen. Heb nu ook meer last van instellingsklachten van de vitb12 injecties dus lekker zo bij mekaar.😬

Moed houden en weer doorgaan.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Fysiek een hele, goede week gehad, blij mee! Wel 2 keer de vraag gehad van mensen of ik niet hyper was omdat ik te snel had gepraat. Slik nu 3 weken 112,5 mcgr.

Vanmorgen na het koffie drinken met vriendin, voelde ik mij hyperig, zweten, snelle hartslag, trillende handen en puddingbenen. Het gevoel alsof er een loodzwaar dekentje over mij heen werd gelegd.....

Nu herken ik dat van eerder met koffie dus maar effe geen koffie meer. Na een paar uur zakte het gelukkig weer wat af. Gedoe op werk met de nodige spanningen werkt natuurlijk ook niet echt lekker mee......

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat ie weer de andere kant op slaat..... Over een paar weken weer bloed prikken en kijken waar ik dan sta.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Werk sinds vandaag anderhalve dag. Wat gelukkig goed gaat. Ondanks dat ik net weer corona heb gehad, herstel ik toch weer sneller wat heel fijn is.

Maandag laat ik weer bloedprikken voor mijn schildklier, los van de uitslag wil ik de dosering zo houden omdat ik mij hierbij eigenlijk wel prettig voel. Het gevoel van iets meer balans.

Eind november werk ik weer mijn hele 2 dagen. Merk dat werk ook steeds meer een prettige factor begint te worden in mijn leven. Na bijna 10 maanden ziek zitten we in de staart van het proces. Kijken naar wat er is niet naar wat ik mis.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Moest het bloedprikken uitstellen omdat ik de dag ervoor pas in de middag wakker werd. Het gebeurt een enkele keer door mijn sufmakers die ik dagelijks voor migraine slik. Dus ik ga nu a.s maandag bloed prikken.

Werk kost veel energie maar ik red het wel na de vakantie uitbreiden naaar 2 dagen. Daar ben ik dan bijna 10 maanden mee bezig geweest. Ik merk dat ik mij meer verbonden voel met de klas en ook weer wat meer met collega 's.

Nu vakantie en volgende week een paar dagen naar Maastricht, heerlijk! 'm 'n spieren zijn wel weer pijnlijker maar ik heb besloten om voorlopig deze dosering aan te houden of de uitslag moet heel erg afwijken.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Had zelf een beetje het gevoel van licht hyperig.
Nieuwe waardes: tsh. 0.37 (was 4.83) ft4. 13.6 (was 13.5)

Vindt het raar dat bij zo 'n lage tsh waarde het ft4 nauwelijks verschoven is.... Terwijl ik ruim 7 weken heb opgehoogd met 12, 5 mcgr. Dus of ie loopt er nog een heel eind achteraan of het is een foutmelding.

Ik weet ook nu niet zo goed of ik de medicatie wil aanpassen..... Ik neig naar nog even niet. Geeft de eerste paar weken ook altijd weer zo 'n gedoe.

@kiek zou jij ook mee willen kijken? Al vast bedankt.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

tsh. 0.37 (was 4.83) ft4. 13.6 (was 13.5)

Dit soort uitslagen lijkt een grapje, Elizabeth.
Als er geen reden is om zoiets te verklaren, dan gooi je het in de prullenbak.
Tenminste, dat zou ik doen.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie