Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Mooi zo! Ik ga er voor eerst ook niets mee doen.
In februari heb ik weer groot bloedonderzoek dan laat ik het weer mee prikken.

Rust in de tent en geen ruis, heerlijk!
Vanaf morgen voor het eerst weer 2 dagen mijn eigen groep. Daar ga ik mij lekker op focussen.

Verder blijf ik dezelfde dosering slikken en 2 keer in de week een vitb12 injectie. De migraine is gelukkig ook weer beter onder controle. Ik heb meer energie en herstel ook sneller. Ik ben bijna 100 procent beter gemeld. Dus nu na bijna 10 maanden een mooi resultaat.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

De laatste weken toch meer en meer het gevoel dat ik meer hypo word.
Lusteloos, weinig eetlust, lage pols/hartslag, het snel koud hebben enz.enz. Vooral het meer down/depri zijn, vind ik momenteel het zwaarst. Voor volgende week een afspraak met de huisarts gemaakt. Ik wil dan ook bloedprikken.

Ik werk wel mijn 2 dagen en dat gaat goed. Nu lekker vakantie wat ook heel fijn is!

Goed, ik hoop dat als ie inderdaad te langzaam werkt, ik m weer wat meer kan opkrikken met medicatie. Actie ondernemen en ermee bezig gaan/zijn, is nu even nodig.
Erica83
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2022, 17:14

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Erica83 »

Na een lange tijd ben ik weer terug op dit forum :)

Ik heb schildklierontsteking gehad en slik nu 3 jaar Levothyroxine. Na veel uitproberen zit ik nu ruim een jaar op 50 microgram. Ik heb net weer bloed laten prikken omdat ik al sinds september kwakkel met mijn gezondheid. Steeds halfjes, bijna nooit fit (ik denk 2 weken fit geweest sinds september..)

De uitslag van het lab is:

TSH 2,43
T4 16

Ik las net dat bij schildklierpatiënten over het algemeen een lage TSH (rond de 1) en vrij hoge T4 waarde het beste zijn. Zou ik dan meer Levothyroxine moeten bijslikken? Misschien dat ik dan weer eens opknap?
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik denk dat het handiger als je een eigen topic start zodat mensen gericht op jou kunnen reageren.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Net de uitslagen binnen van mijn bloedonderzoek, tsh.0,96 en ft4 18.2. Hyperwaardes, ik neig zelf om van 112,5 mcgr. naar 106,25 mcgr. te gaan en dan over 6 weken weer prikken.
Wil jij mee kijken Kiek? Al vast bedankt!
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Je waarden bijeen vormen een soepzooitje.
Het lijkt willekeur.
Met een R2 van 0.3.
Het resultaat van:

14.90 1.17
13.90 1.30
17.40 3.16
14.80 3.67
11.70 4.82
13.50 4.83
16.00 2.43
18.20 0.96

Een goed 2024 toegewenst!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, mijn lijf stuitert als een gek ...ga nu eerst 2 dagen niets slikken en dan verlagen. Hoop dat die onrust dan wat af neemt.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Gaat het wat beter met je verlaging?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Lief dat je het vraagt, het is heel erg wisselend en ik heb met name heel veel last van de onrust, de angstgevoelens en dingen moeilijk los kunnen laten, de depressieve gevoelens maar er zijn zeker ook goede momenten en uren.
Het werken op school is een positieve afleiding. Ben nu iets meer dan een week aan t verlagen en meestal duurt het bij mij een week of drie. Heb wel t gevoel dat t ietsjes beter gaat dan 10 dagen geleden.

Mijn polsslag is s avonds minder hoog dus dan is er gelukkig rust. Alleen zou je het denken in je hoofd af en toe uit moeten kunnen zetten, heel stressverhogend.
Ctrmwieggers
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2022, 19:05

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Ctrmwieggers »

TSH 0,96 is bijna 1 en ik dacht dat dat de ideale TSH was voor de meeste. Ik nu nog op TSH 0,3 en ook weer aan het verlagen. T4 ook 17,4 . Ik hoop dat dit mijn laatste verlaging is. Wat is jouw streef TSH dan?
Gr. Carola
Plaats reactie