Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Sinds 5 dagen slik ik 93,25 mcgr thyrax en eigenlijk gaat dat best goed. Het hypergevoel zakt wat weg. Helaas was ik vandaag uit lunchen en even vergeten dat koffie het nog wel eens triggert.....

My, goed dan weten we dat ook weer. Ik ga deze dosering nog zeker 6 weken slikken en dan effe checken hoe t ervoor staat, het kunnen ook 7 of 8 weken worden.

Het geeft rust even geen ruis van werk naast mijn depressie..... na de vakantie weer naar de bedrijfsarts en de bedoeling is dat ik dan rustig ga opbouwen met 2 keer een uur reïntegreren. Gelukkig krijg ik alle ruimte en dat is heel fijn.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

In tijden die niet makkelijk voor je zijn, ga je rationeel om met je dosering.
Je bent een voorbeeld hoe zeker je dat doet.

Hou je taai!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel kiek, zo n berichtje doet mij goed.
Ja, ik probeer ondanks alles het hoofd nog een beetje koel te houden.

Maar merk wel dat ik soms effe klaar ben met 't kliertje.
Goed, ik wil positief vooruit blijven kijken. Uiteindelijk zal ik mij vanzelf weer wat beter voelen. Het is verder ook oké om je niet oké te voelen.

Ben mijn grenzen ook weer wat aan 't uittesten.... Pakt niet altijd even goed uit. Het heeft tijd nodig en gelukkig heb ik die tijd ook.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Na een zware week, in mijn hoofd en in mijn lijf.... Begin ik mij weer iets beter te voelen.
Het duurt altijd een paar weken bij mij voordat een verlaging of verhoging wat doet maar zoals nu heb ik geloof ik ( ben ik misschien vergeten...) nog niet eerder meegemaakt.

Goed, hopelijk gaat 't vanaf hier alleen maar beter.
Haaktherapie is een goede afleider.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik ga voor mijn gevoel alleen maar fysiek achteruit sinds ik aan 't verlagen ben. Meestal duurt 't 2 a 3 weken en we zijn met de derde week nu bezig.

Merk dat ik t dan heel lastig vindt om nog enigzins de goede spirit erin te houden. Hoop dat ik mij volgende week weer iets beter mag voelen. Zo niet neem ik weer contact op met mijn ha.

Maandag mag ik fysiek naar de bedrijfsarts, de vorige keer was telefonisch. Ik zou komende week 2 keer een uur naar school maar even kijken wat haalbaar is.

Verder zijn mijn lifesavers voor migraine voorlopig niet voorradig..... Ik heb nog wat liggen maar ook dat gegeven werkt nu niet echt lekker mee.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Veel last van hyper klachten helaas. Ga morgen even een dag overslaan. Ben nu 3 weken bezig met de verlaging. Advies van de bedrijfsarts was gisteren deze week beginnen met opbouwen dat is door 'm 'n werk nog even uitgesteld. Moet zeggen dat hoe ik me nu voel, ik dat ook niet erg vindt.

Volgende week eerste gesprek met leidinggevende over reïntegratie en de week daarop beginnen met 2 keer een uur naar school.

Morgen voor het eerst sinds weken een keertje met de trein en lunchen. Het valt nog zo niet mee allemaal maar met fysiek kan ik op een of andere manier beter omgaan dan met in mind.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Als je je chronisch hyper voelt, dan heb je gelijk om een dag over te slaan.
En vervolgens met een iets lagere dosis verder.
Check je wel weer na een poosje je FT4/TSH?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik houd nog even de verlaging van 6,25 mcgr aan.
Omdat ik die nu bijna 4 weken slik. Ik kijk hoe t volgende week gaat en kan zo nodig na 6 weken prikken.

Maar mocht ik er teveel last van blijven houden dan zou ik inderdaad nog ietsjes kunnen verlagen en van daaruit weer 6 weken wachten voordat ik t laat bepalen.

Omdat ik heel gevoelig ben, wil ik ook niet dat 't de andere kant op slaat..... Aan de andere kant, heb ik met tirosint toenertijd gemerkt dat 3 keer op rij de ft4 hoog bleef met iedere keer verlagen met 6,25 mcgr.

Maar me iets beter voelen, zou ook wel fijn zijn.
Dus misschien is 't wel slimmer om met ingang van morgen nog met 6, 25 mcgr. te gaan verlagen. Dan kan ik vanaf dat punt, 6 weken erna weer laten prikken.

Bedankt voor 't meedenken kiek, ik ga vanaf morgen weer verlagen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben sinds 11 dagen aan 't verlagen gegaan maar nog steeds regelmatig hyperverschijnselen. Hartslag die in rust op loopt en heel misselijk, een en al spierpijn en of Heeeel boos of Heeeel depressief. Het houdt helaas nog niet echt over.

Vorige week nog even bij ha geweest en ik ga maandag over 4 weken prikken dan is de dosiswijziging 6 weken geleden. Ondertussen ook begonnen met weer een uurtje naar school te gaan. Tot de meivakantie hoef ik nog maar 1 uurtje naar school. En na de meivakantie uitbreiden naar 2 keer een uur.

Ik ben niet gewend dat 't zo langzaam gaat maar bij hoe ik mij nu voel, is dat wel erg prettig. Het geeft rust, het geeft ruimte.

Hoe lang 't allemaal gaat duren, geen idee.... Ik geef me er maar even aan over. Het is voor een regelneef zoals ik nu ook wel weer prettig om mee te gaan in de flow van iemand anders. Even niets hoeven bedenken en gewoon maar zien hoe t gaat. Op deze manier hoef ik ook nog niet zoveel met school en ik merk dat dat wel prettig is.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Stel je voor dat je je door te verlagen beter zult voelen, Elizabeth!
Ja, meer ruimte waardoor meer rust.
Ik wens het je van harte toe!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie