Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Wat fijn dat je er een paar dagen tussenuit kunt gaat.
Wandelen of niets doen of lezen....
Op zoek naar nieuwe energie.

Alle goeds toegewenst!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, was fijn! Vanavond weer richting huis en dan tijd om uit te gaan rusten.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik word helaas nog niet echt vrolijk van alles.....
Migraine meldt zich weer op en af😔
Merk wel dat mijn polsslag niet meer zo laag is en na 3 weken verhogen, heb ik ergens wel 't gevoel dat er weer wat meer balans komt.
Als 't één wat beter wordt lijkt er wel ruimte te komen voor het ander.....

Ik zie ook best op tegen weer aan 't werk gaan, het lesgeven is niet zo zeer het probleem maar alles erom heen vind ik gewoon weer spannend merk ik aan mijzelf.

Ik wil gewoon heel graag niet steeds terug geworpen worden..... merk dat ik dat heel slecht kan handelen.
Het gaat niet terug naar af, gelukkig.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Uitslag van het bloed vandaag: tsh. 4.83, iets hoger dan de vorige keer, ft4 13.5, die is weer iets aan het stijgen.
Niet gek dat ik mij niet oké voel.....

Ik ben nu een aantal keer verhoogd met 6,25 mcgr. zit sinds 6 weken weer op 100 mcgr. Moet weer verhogen nu twijfel ik of ik met 6,25 mcgr. ga verhogen of toch beter met 12,5 mcgr. ......, ben zo zat van iedere keer maar ophogen zonder veel resultaat....

Aan de andere kant, kan ik met een kleine verhoging of verlaging al doorschieten naar de andere kant....
Wat is wijsheid? @kiek zou jij mee willen kijken?

Vandaag eerste ochtend les gegeven, ging op zichzelf wel goed maar het zou iets minder warm mogen zijn.....

Morgen afspraak met de ha, ben ik wel blij mee, zij heeft helaas weinig verstand van de schildklier en van de vitb12. Hoop ook voor die laatste gewoon voorlopig nog 2 keer per week te kunnen prikken. Ben heel erg toe aan rust en wat meer stabiliteit van mijn hormonen.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Zou ook nog de ene dag kunnen verhogen met 6,25 mcgr.en de andere dag met 12,5 mcgr. wel iets meer maar ook niet teveel meer. Een soort van gulden middenweg.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hoi Elizabeth,

Zou je me een recent groepje waarden kunnen sturen waaruit ik een bepaalde structuur kan halen?
Je laatste groepje waarden geeft geen curve, maar een soort vierkante tekening...

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hi kiek,

Ik plaats hier even alle 4 de waardes van dit jaar.en de laatste 2 van vorig jaar.

05/2022: tsh. 1.17 ft4. 14.9 Thyrax: 100 mcgr.
09/2022 tsh. 1.3 ft4. 13.9. Thyrax: 100 mcgr
6/2/2023 tsh. 3.16 ft4. 17.4. Thyrax: 93,75 mcg
24/4/2023 tsh. 3.67 ft4. 14.8 Thyrax: 87,5 mcgr.
2/8/2023 tsh. 4.82 ft4. 11.7. Thyrax: 93, 75 mcgr.
6/9/2023 tsh. 4.83 ft4. 13.5 Thyrax: 100 mcgr.

Al vast bedankt!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben nu bijna een week aan het verhogen en het houdt niet over fysiek ( erg moe en veel migraine) mentaal ( heel down, heel veel weerstand en heel onrustig)

Jammer dat ik daardoor vandaag mijn ochtend niet kon werken. Volgende week weer gesprek met de bedrijfsarts. Ondanks al mijn goede acties ben ik momenteel flink uit balans. Weet dat ik daar niets aan kan doen maar vindt het ronduit teleurstellend voor mezelf en ook voor anderen.

Heb 't gevoel dat ik niet echt goed vooruit meer ga. Hoop dat de verhoging snel wat zal doen meestal duurt het een week of 3 bij mij.

Ik las als je vitb12 niet in orde is dat dan je schildklier moeilijk is in te stellen. Dat doe ik nu al weer enige tijd 2 keer per week ( vitb12 spuit) Goed, ik heb 't ermee te doen.
Kris
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2016, 00:30

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kris »

Hey Elisabeth,

Wat vervelend dat je deze klachten hebt! Even voor de zekerheid reageer ik, omdat ik zelf ook deze klachten had van de warmte en de slechte luchtkwaliteit (hoofdpijn, heel erg moe, enz.).

Ik vraag me weleens af wat echt frisse lucht, zuurstof, zou doen met sommige klachten. En daarnaast denk ik ook wel dat het deels met lichte uitdroging te maken kan hebben - door de warmte krijg je immers meer vochtverlies en niet altijd de gelegenheid om aan te vullen.

Sterkte in ieder geval!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel voor je reactie! Ja, ik reageer ook altijd heftig op de luchtvochtigheid met migraine. Ik drink me suf aan water. Ben ook weer heel alert op zo min mogelijk suikers. Ik vind het zo teleurstellend dat ondanks de goede acties die ik doe je toch iedere keer weer op loopt tegen je fysieke beperkingen......

Probeer wel voor positieve afleiding te zoeken om minder in mijn hoofd te zitten. Of ik wel of geen zin heb, ik doe het dan wel omdat ik er dan regelmatig weer even doorheen breek. Het kan mij later als nog een goed gevoel geven. Vindt het alleen jammer dat ik veel moet missen. Na 30 jaar met de schildklier en ruim 50 jaar met migraine plus nog wat andere dingen die erbij kwamen.

Als ik mij goed voel, vind ik mijzelf weer wat terug en dat is fijn! 9 maanden alleen al voor de schildklier om goed in te stellen, is gewoon lang. Goed, de moed erin blijven houden en zinnen blijven verzetten op de momenten dat het lukt, is fijn.

Fijn weekend, ga morgen even lekker een paar dagen naar mijn vader, ben ik ook al een maand niet meer geweest. Daar zijn, doet mij altijd goed.
Plaats reactie