herstel ziekte de Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Goedenavond Kiek,
Hierbij mijn waarden na een week 75 levo ft4vrij 15,4
tsh 2,77
week geleden: ft4 vrij 12,1
tsh 4,42
Kun je hier wat mee? ik hoor het graag.
gr, Lin
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Hoi Lin,

Je ziet het resultaat: een doel-FT4 van ca. 16 pmol/l met een TSH van ca. 2 mU/l.
Ik heb een vreemde eend in de bijt weggehaald: een FT4 van ca. 19 met een TSH van ca. 3. Dat is zo'n rare verhouding. Niet passend bij je overige waarden. Daardoor ook teveel invloed op het resultaat. De passingsgraad was veel te laag: ca. 30%. En nu omhooggeschoten naar zowat 75%.

Dag!
Kiek
Bijlagen
LinroseOkt2023.jpg
LinroseOkt2023.jpg (40.5 KiB) 2468 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Goedemorgen Kiek,
Dit zijn mijn waarden nuchter in de ochtend geprikt met 75 levo ft4 15,4
tsh 2, 7
Het lijkt mij dat dit aardig in de buurt zit van mijn setpoint, dus ga dit 6 weken zo laten.
gr, Lin
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Goedemorgen,
Even een vraagje, ik slik nu levo Thyrofix. Ik heb ook chronische gastritis. Ik begrijp dat opname hierdoor verstoord kan worden...Geld dit ook voor de schildklier medicatie? Ik meen hier gelezen te hebben dat tirosint in dit geval beter zou op nemen, klopt dit?
gr Lin
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Hallo Linrose,

Gelukkig wordt je levothyroxine, poeder van tablet of gel, niet alleen in je maag opgenomen.
Dat begint al in je mond.
Als je last van je maag hebt, dan heb je misschien baat bij je levothyroxine zolang als mogelijk in je mond te houden. Van welk merk dan ook.
Dat lijkt me overigens wel weer moeilijker met een gelprodukt.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Hier heb ik wat aan Kiek!
Ik heb nu na inname ook erg nog meer last van brandend maagzuur, ik drink ook veel water bij iname... Ga jou tip opvolgen en langer in mond houden! Dank voor de tip.
gr Lin
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Nog een vraagje n.a.v. levo op tong laten smelten. Beter niet meteen de tanden te poetsen denk?
gr, Lin
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Kiek »

Bij wakker worden stop ik de gekleurde stukjes Thyrax in m'n mond en sabbel ze weg.
Thyrax heeft een beetje zoetige smaak.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Dank voor de tip, lijkt te werken, alhoewel het wellicht met instellen te maken heeft. En ik me daardoor ook minder rot voel!
gr Linda
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: herstel ziekte de Quervain

Bericht door Linrose »

Goedemiddag Kiek, ik heb nog wat nieuwe waarden, TSH 2,14
ft4 16,9
Wil je die toevoegen om setpoint beter te bepalen?
gr, Lin
Plaats reactie