Riek: Ik ben nieuw

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
Waterman

Riek: Ik ben nieuw

Bericht door Waterman » 11 mei 2018, 23:38

Ik ben hier nieuw en wil me voorstellen.

Mijn naam is Riek en ik gebruik al bijna 28 jaar schildklier medicijnen. Nog nooit klachten gehad over mijn Thyrax medicijnen en ze zijn maar 1x bijgesteld...Tot dat het ging rommelen in de levering en uiteindelijk verplicht werd om over te stappen naar een nieuw middel..
Vanaf dat moment is het langzaamaan mis gegaan en nu ik de klachten lees van andere gebruikers herken ik er veel van. Van een te lagzaam werkende schildklier naar en snel werkende.. het sluipt er langzaam in en ik had zelf de link niet eens gelegd.. hevig diarree en 6 kilo afgevallen wat er nog niet bij is gekomen.. Daarmee ging ik naar mijn huisarts. En zo kwam ik op een hogere waarde uit...Nu ik via een kennis gehoord heb dat de Thyrax weer leverbaar is ben ik net 2 dag weer daarmee begonnen... Op hoop van zege!!!

Kiek

Re: Ik ben nieuw

Bericht door Kiek » 12 mei 2018, 09:13

Welkom, Riek!

Je problemen met gewissel van Thyrax naar Euthyrox komen overeen met die van veel andere gebruikers.
Ik ben erg benieuwd hoe je de switch van Euthyrox naar Thyrax ervaart.
Heb je je TSH/FT4 laten prikken voorafgaand aan deze laatste wissel?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Plaats reactie