Voorstellen Rosalie

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
RosalieG

Voorstellen Rosalie

Bericht door RosalieG » 11 jan 2019, 10:51

Hai! Ik ben Rosalie en ik wil me graag voorstellen.
Ik heb een aantal jaren terug veel rondgelezen op dit forum en enorm veel opgestoken en nu heb ik besloten om hier lid te worden en me opnieuw wat te verdiepen in mijn eigen gezondheid ;)

In 2015 is onze dochter geboren en na de bevalling is mijn schildklier ontstoken geraakt. In september besloot mijn HA bloedonderzoek te doen vanwege mijn vermoeidheidsklachten en mijn aandringen. Ik had krachtverlies in mijn spieren en kon me totaal niet concentreren, 3 schepjes melkpoeder in een flesje was al een énorme uitdaging, ik raakte stevast de tel kwijt bij het eerste of tweede schepje :shock: .
Een vervangende huisarts berekende mijn dosis volgens het boekje, gewicht en leeftijd (?) en gaf mij een veel te hoge dosis om mee te starten.
Na het afbouwen van de medicatie en het vinden van de juiste dosis voelde ik mij een jaar later in september 2016 weer vrij goed!

Maar in februari 2017 raakte onze dochter (toen 1,5) in het ziekenhuis in Oostenrijk, we waren daar op vakantie en ze kreeg een ernstige, gecompliceerde longonsteking. Ze is daar 3 weken in het ziekenhuis geweest -en is volledig hersteld.
Ik had niet genoeg Levo bij me om deze periode te overbruggen en kreeg van de apotheek in Oostenrijk een ander merk.
Waarvan ik wel wist dat het een slecht idee zou zijn, maar ik was zo met haar gezondheid bezig, dat ik niet op het idee te kwam dat familie thuis mijn medicatie gewoon kon opsturen :cry: .
Ik was weer compleet ontregeld, maar dit trok gelukkig weer snel bij toen we weer thuis in de regelmaat waren met mijn eigen medicatie.

Nu voel ik me sinds kort weer wat minder, ik ben aangekomen, kom moeilijk op woorden, pijn op mijn borst julllie kennen de vage klachten wel :( .
En ik heb in samenspraak met mijn HA in november de dosis iets verlaagd, maar kom erachter dat dit geen goede beslissing was, ik heb nu overal spierpijn en veel hoofdpijn.

Ik ga sinds kort naar een voedingsdeskundige om gezonder te gaan eten; en ben wel angstig dat dit ook voor disbalans kan zorgen.
Vandaar dat ik weer aan dit Forum dacht en hoeveel ik drie jaar terug hier geleerd heb. Ik herinnerde me dat ik hier mijn Setpoint kan vragen. En hoop dat ik hiermee wat houvast kan krijgen tijdens mijn avontuur op weg naar gezondere voeding en mij weer wat fitter te gaan voelen

Ik zal mijn Setpoint navragen in het speciale draadje ;)

Groetjes!

Plaats reactie