Bloedwaardes Lilianne

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
lilianne

Re: Bloedwaardes Lilianne

Bericht door lilianne »

Morgen om 8.45 een afspraak met de huisarts. Vragen of ik weer mag laten prikken, omdat het niet goed gaat
Zou ik dan om 9.00 nog kunnen laten prikken (wel nuchter) of zou dat te laat zijn. Graag advies.

Gr. Lilianne

Teun

Bericht door Teun »

Natuurlijk kun je nahet doktersbezoek als je nog geen medicatie hebt genomen nog laten prikken. Bij mij is het soms op het prikmoment zo druk dat als ik er om 7.45 uur ben toch pas rond 8.30-8.45 uur aan de beurt ben.

lilianne

Bericht door lilianne »

Bedankt voor je reactie, dat zou fijn zijn als ik morgen nog zou kunnen laten prikken. Ik dacht, misschien is het beter om zo vroeg mogelijk te prikken. Ik ben op het moment ook zo onzeker, maar dat zal ook wel bij m n klachten horen.

Gr. Lilianne

Kiek

Bericht door Kiek »

Teun schrijft op 3 maart:
Dat je juist om deze twijfel zeker wilt weten dat de waardes wel goed zijn bepaald. Lijkt mij toch dat de arts ook de vraagtekens moet krijgen.

Als onze dokters zouden begrijpen dat een FT4 van 19 pmol/l niet past bij de TSH van Lilianne, dan zouden ze ook begrijpen dat een referentiewaarde geen criterium is voor een individuele behandeling.
Het zal nog wel een hele lange tijd duren voordat ze zover zijn...
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

lilianne

Bericht door lilianne »

Ik heb maandag laten prikken, en nu zijn m n waardes bij dezelfde dosis euthyrox: tsh 0.8 en ft4 15.3
Dus de vorige meting klopte inderdaad niet.
Ik gebruik nu 81.25 mcg. Dus ik denk aan een kleine verlaging van mijn dosis.

Gr. Lilianne

Kiek

Bericht door Kiek »

Precies, een tikje eraf, Lilianne.
Nu verblijf je 24 op 24 uur in een chronisch hypergebiedje.
Je set point is ongewijzigd 15/1.

Succes!
Kiek
Bijlagen
LilianneMaart2020.jpg
LilianneMaart2020.jpg (39.68 KiB) 592 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

lilianne

Bericht door lilianne »

Mijn laatste dosis was 81.25, maar die dosis is te hoog.Ik heb ook al geprobeerd om de dag 81.25/ 75 te gebruiken. Dat is weer te weinig. Ook heb ik de dosis 2 dagen 81.25 andere dag 75mcg geprobeerd. Dat lijkt ook nog net teveel. Maar ik weet het nu ook niet meer. Welke dosis? Advies is welkom.
Gr. Lilianne

Teun

Bericht door Teun »

Nu zit je als ik het goed bekijk op 4-5 maal 81,5 mcg en 2-3 maal 75 mcg. Misschien is 2standaard 5 keer in de week 81,5 en 3 maal 75 en 4 keer 81,5 een optie? Klinkt heel weinig verschil, maar blijkbaar zweef je er tussenin.
Bij mij ging het met de dosering van 112 en 125 hetzelfde, zit dan weer een tijdje op 3 maal per week 125 en dan weer een tijdje op 2 maal. Werkt bij mij goed.

lilianne

Bericht door lilianne »

Het is inderdaad een optie. Wat raar dat het toch zo precies op een paar mcg. aankomt. Bij sommige mensen dan. Niet iedereen zal zo gevoelig reageren.
In ieder geval, bedankt.

lilianne

Bericht door lilianne »

Ik heb besloten om nog een keer de dosis te proberen van: 2 dagen 81. en dan 1 dag 75. En dan maar afwachten hoe het gaat. Het is een kleine verandering maar daar zal het bij mij nu ook in zitten.
Gr. Lilianne

Plaats reactie