Hallo allemaal

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Tulp69

Hallo allemaal

Bericht door Tulp69 » 14 jun 2019, 10:43

Hallo allemaal,

Ik ben Sabine, een 49 jarige vrouw uit Rijswijk ZH.
Ik ben met klachten van een pijnlijke nek (aan 1 zijde) en bulten in mijn hals naar de huisarts geweest. De arts voelde dat de schildklier aan beide kanten vergroot is, dus bloed geprikt en mijn schildklierwaardes zijn gelukkig goed. Nu moet ik a.s maandag nog wel een echo laten maken en ik vind het best wel spannend eigenlijk ... hopelijk is het niets ernstigs.

Dit wilde ik even kwijt,
fijn weekend voor iedereen die dit leest.

Hartelijke groet,
Sabine

Kiek

Re: Hallo allemaal

Bericht door Kiek » 14 jun 2019, 11:49

Hallo Sabine,

Je schildklier bevindt zich iets boven het kuiltje in je hals.
Gelukkig zijn je waarden goed.

Het komt vaak voor dat er bulten (nodussen) in/op een schildklier zitten.
Meer dan de helft van de vrouwen boven de 50 heeft zulke nodussen, zonder het te weten.

Heb je (vrouwelijke) familieleden met schildklierkwalen?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Tulp69

Re: Hallo allemaal

Bericht door Tulp69 » 14 jun 2019, 13:35

Hallo Kiek,

Dankjewel voor de info. Voor zover ik weet komt dit niet voor in mijn familie ( moeder en zus zijn helaas beide overleden) wat ik wel zie op wat oudere foto's van mijn moeder dat zij wel een bolle/strakke hals had. Het is in ieder geval nooit geconstateerd door een arts dat zij iets aan of met de schildklier had.

Hartelijke groet,
Sabine

Plaats reactie