Freesia's vragen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
BB1100XX

Re: Freesia's vragen

Bericht door BB1100XX » 13 aug 2019, 16:08

Tekort aan schildklier hormoon heeft wel degelijk effect op je spieren.
Teveel aan schildklier hormoon ook. Hoe het precies zit weet ik niet exact, dat is op dit moment te ingewikkelde stof.
Maar ik denk dat iedereen daar op een manier last van heeft.
Iedereen zal daar zijn of haar eigen hulpmiddelen in vinden om de situatie dragelijker te maken tot de spierpijn weer verdwenen is.

Afkicken van suiker kan ook goeie spierpijn en hoofdpijn geven, inclusief die duizeligheid.
Ik heb dat meerdere keren gedaan. Ik verviel nog wel eens in oude gewoontes in het kader niet zo streng zijn voor jezelf.
Je mag best een stukje chocola, of na2 baaldagen een verse appelflap van de ah.
Voordat ik het wist waren er geen grenzen meer en werd ik belabberd door de suiker cravings. (die grote schommelingen in je bloedsuikerspiegel)
Door mentaal heel sterk te zijn, en echt een appel te pakken ipv iets anders kwam ik er weer overheen.

Je vertelde dat je aan het opbouwen bent.
Die periode gaat met ups en downs, inderdaad de eerste 3 a 4 weken beter, en daarna neemt het weer langzaam af.
Dan ga je weer een keer prikken, bekijk je samen met je arts de waarden, zijn de waarden nog te afwijken ga je weer een stapje omhoog.
En maag je weer dezelfde ups en downs mee. etc.
Tot je waarden in een goed gebied zitten en jij je daar ook beter bij voelt. Niet alleen die eerste3 of 4 weken.
Maar ook na 6, 8 en 10 weken. Dan slik je een wat langere tijd dezelfde dosis, voel je je nog steeds goed en kan je je leven lijden zonder beperkingen. Dan ben je goed bezig :D

Ik heb inmiddels even je draadje gelezen en zie dat je nog maar pas begonnen bent.
Houd moet, ergens komt het goed!

Freesia

Bericht door Freesia » 13 aug 2019, 19:52

Dankjewel!!

Freesia

Bericht door Freesia » 15 aug 2019, 20:35

Ik ga met de anticonceptiepil stoppen, wens me succes! 😉

Meteen toen de apothekersassistent in juni aangaf dat de pil de werking van levothyroxine kan onderdrukken, baalde ik al. En nu is voor mijn gevoel het juiste moment om te stoppen. Ik slikte dat ding eigenlijk alleen bij wijze van proef, om te kijken of ik me beter zou gaan voelen (want ooit in 2013 toen ik me nog goed voelde slikte ik ook de pil).

Plaats reactie