Mijn schildklierwijzer

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Mijn schildklierwijzer

Bericht door laura »

Sinds een paar maanden is deze website online: https://mijnschildklierwijzer.nl/

Mijn Schildklierwijzer is een vragenlijst waarmee je meer inzicht kunt krijgen in je persoonlijke situatie.
Je kunt je ingevulde vragenlijst downloaden en hiermee een gesprek met je behandelaar voorbereiden.
Daarmee krijg je mogelijk meer grip op je huidige behandeling.
Je krijgt per onderwerp tips en informatie aangeboden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Mijn schildklierwijzer

Bericht door *anna* »

MIJN Schildklierwijzer. MIJN? Helemaal niet! Ik word er niet wijzer van tenminste.
Niets nieuws onder de zon. Allemaal info en tips die overal op het net te vinden zijn.
- Wat zijn 'normale' waarden?
- Het persoonlijke setpoint wordt genoemd, maar hoe wordt dat bepaald? Gevoel? Natte vinger?
- Wie heeft om deze site gevraagd, in welke behoefte voorziet hij?
- Welke oplossingen worden gegeven voor welke problemen?
- Ontwikkelingen?

Weggegooid geld dat beter in daadwerkelijke zorg gestoken had kunnen worden. Vind ik dus.
Groet, Anna
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mijn schildklierwijzer

Bericht door Kiek »

Ik vraag me dus af wat hun definitie is van het set point.
Wat bedoelen ze met het set point?
En hoe bepalen ze dat?

Ook lees ik het volgende:
"Mijn schildklierwijzer" is financieel mogelijk gemaakt door Goodlife Pharma BV."

Als levothyroxine wordt op de site van Goodlife slechts Tirosint genoemd.
Voor het overige laat het zien dat deze site in handen is van de beau monde van commercieel medisch nl.
Zonder enige maatschappelijke verantwoordelijkheidsgevoel en zonder normaal (medisch) fatsoen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mijn schildklierwijzer

Bericht door Kiek »

Dit moet je niet serieus nemen.
't Is ergerlijk.
Die site is slechts een advertentie voor het Italiaans/ Zwitsers levothyroxine.
Dat is nu juist een levothyroxine dat niet geschikt is voor een grote groep mensen vanwege de te snelle opname van deze L-T4 vertaald in Ft4.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie