Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door hap »

Hallo allemaal, even een up date.
De overgang van euthyrox naar Thyrax is voor mij een hele verbetering geweest. Na overleg met endo de dosis met 6.25 mcgr. Verhoogd en nu weer in november prikken en kijken hoe het gaat.
Sinds ik van de euthyrox af ben zijn mijn darmproblemen verdwenen. Dit was echt de boosdoener.

Hoop dat het zo blijft in de toekomst. Er zullen altijd wel dagen zijn dat het niet gaat zoals je wilt, maar daar valt mee te leven.

Mvrg. Hap.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Rick »

Rick schreef: 13 mar 2020, 10:25 Ik zit ruim een kwartaal op de nieuwe samenstelling, maar bij mij zijn mijn waardes wat omlaag gegaan (gecombineerd met moeheid, maar daar zijn waarschijnlijk ook wat andere oorzaken voor).
Ik ben een kwart van 25 mcg per dag omhoog gegaan (van 125 naar 131,25 mcg), maar er zit nog wat ruimte in mijn waardes om verder omhoog te gaan (laatste: TSH 1,2/FT4 16)
Lang niet op dit forum geweest. Afgelopen jaar is het met de nieuwe euthyrox steeds meer bergafwaarts gegaan. Waardes gingen onderuit terwijl ik fysiek steeds meer 'hyperde'.
Ik ben dus nu sinds 2 dagen weer terug bij thyrax. De blisterverpakkingen waar ik destijds eigenlijk ook niet goed op reageerde, kom ik al teruglezend achter.
Lekker traject zo.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door laura »

Hoezo reageer je niet goed op blisterverpakking?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Rick »

In 2014 ging de thyrax over van potjes naar blister. Dat leverde allerlei bijwerkingen op (daar waren toen allerlei meldingen bij het lareb over, en een uitzending van Tros Radar en artikelen in de krant).
Helaas is me in 2020 na de wijziging van de samenstelling van de euthyrox, precies hetzelfde overkomen.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... jn-thyrax/
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door laura »

hoi Rick,

Wat vervelend dat je nu weer in de penarie zit.
Wat betreft die nieuwe verpakking van Thyrax, je vindt heel wat op het forum als je zoekt met blister.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Rick »

I know, toen zat ik hier ook al :-)
Morgen heb ik een eerste belafspraak met het UMCG. Ik zal mijn eigen oude draadje weer oppoetsen, mocht ik wat nieuws te melden hebben.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door laura »

Goed idee om te poetsen ;)
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie