Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
JPS
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2019, 15:43

Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door JPS »

Hallo,

Ik vraag me af of er een handige app is om je lab uitslagen bij te houden?
Misschien dat deze dan zelfs na verloop van tijd een grafiek kan geven?

Ik hoop dat jullie iets weten of....kan iemand een app misschien wel bouwen?

Dank voor de tips😊
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door Kiek »

Je waarden zijn bij te houden op een lijstje.
Dat kan een aardig overzicht geven.
Of bedoel je dat niet?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door Kiek »

Ja, dat woord zocht ik: excel.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door mamavan2 »

Hoe zit dat met die app die jij hebt Kiek? Zou dat na te bouwen zijn?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door Kiek »

Oh zeker wel!
Een vereenvoudigde vorm van de app is te maken.
In de set point artikelen staan alle benodigde formules.

Graph kan gebruikt worden om er die formules in te zetten.
Het is gratis te downloaden.
En dan maar draaien.

Graph is een grafiekentekentool.
Dat wordt wereldwijd gebruikt om grafieken te tekenen in publicaties, en voor eigen onderzoek.
Ook in NL.

Alles gratis en transparant.
Voor iedereen, jong en oud.
Nou ja, je moet wel enige feeling voor wiskunde hebben, en ervoor gaan zitten.
Dan is het gebruikersvriendelijk wordt me gezegd.

Overigens begrijp ìk er weer geen bal van...

Google op graph 4.4.2.
en dan download graph
www.padowan.dk
Het is van Ivan Johansen.

Wel flink oefenen, hoor ik.

Dus alles is gratis.
En zo blijft het.
Zowel voor Graph als voor de theorie van de schildklierhuishouding.
Zodra iemand er geld voor vraagt, gaat het mis.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door ineke »

JPS schreef: 10 dec 2019, 22:01 Hallo,

Ik vraag me af of er een handige app is om je lab uitslagen bij te houden?
Misschien dat deze dan zelfs na verloop van tijd een grafiek kan geven?

Ik hoop dat jullie iets weten of....kan iemand een app misschien wel bouwen?

Dank voor de tips😊
Ja, die is er wel (in het Engels, andere talen weet ik niet, heb nog niet gekeken)


Het is gratis te downloaden via onderstaande link (website) die mede door deze organisaties wordt gefinancierd:
We are funded through EU Horizon 2020 programmes EASME, PERMIDES and INNOLABS, German Ministry For Education And Research (BMBF), Fast Track Malmö accelerator, and we collaborate with University of Oxford and Royal Institute of Technology in Stockholm
Download BOOST Thyroid app to better understand your thyroid, your body, and your health.
With the BOOST Thyroid app, every day brings a new insight about Hashimoto’s and your thyroid health.

View how your symptoms trend over time, from weekly to yearly and everything in between.

Record and measure all your lab test results for TSH, fT3, tT3, fT4, tT4, rT3, TPO-ab, TG-ab and vitamin D.

Set reminders to take your medication on time.

Get the latest peer-reviewed scientific information on thyroid health, hypothyroidism, and Hashimoto’s.

Ook staat er meer info en artikelen op de site vermeld, o.a.:
https://www.boostthyroid.com/newly-diagnosed

https://www.boostthyroid.com/blog


Website:
https://www.boostthyroid.com/



.
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door FinnZee »

Ik ben niet zo’n ster met wiskunde en grafieken,heb een ruimtelijke oriëntatie stoornis dus wat is de moeilijkheidsgraad van die app,kiek? Ik ben op zoek naar een manier hoe ik me data bij kan houden die er aan zit te komen aangezien ik natuurlijk nog maar in het begin van het proces zit

Alvast bedankt!

Finn
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door Kiek »

Ja, een schriftje lijkt mij ook het handigst om waarden op te schrijven.
Of op de laptop met Excel (voor mij nog steeds een exotisch woord).

De app van het set point is g r a t i s te bereiken door de wiskunde info uit de betreffende set point artikelen in Graph te zetten, of in Excel, of in R. Allemaal rekenmachientjes.
Menig mens met een modellen-tik doet het zo.

Het is weer niks voor mensen die niet kreatief zijn met wiskunde-modelletjes, zoals ik.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Is er een handige app om je lab uitslagen bij te houden?

Bericht door ineke »

Miss E schreef: 23 dec 2019, 14:02
ineke schreef: 21 dec 2019, 15:49
Ja, die is er wel (in het Engels, andere talen weet ik niet, heb nog niet gekeken)

Website:
https://www.boostthyroid.com/
En welke bedrijven zitten er allemaal achter? en dan bedoel ik die geldschieters die nergens genoemd worden.
Welke farmaceut heeft er baat bij dat alle informatie gebundeld word en binnen handbereik beschikbaar is ?

Een dagboekje zoals Florence zegt lijkt me nog steeds het handigste.
Je kan het zo systematisch maken als dat je zelf wilt.
Of gewoon in een paar korte zinnen beschrijven hoe je dag was.

In mijn bericht staat:
We are funded through EU Horizon 2020 programmes EASME, PERMIDES and INNOLABS, German Ministry For Education And Research (BMBF), Fast Track Malmö accelerator, and we collaborate with University of Oxford and Royal Institute of Technology in Stockholm
Dus o.a. via het Europees Research en Innovatie programma:
Horizon 2020 is the biggest EU Research and Innovation programme ever with nearly €80 billion of funding available over 7 years (2014 to 2020) – in addition to the private investment that this money will attract. It promises more breakthroughs, discoveries and world-firsts by taking great ideas from the lab to the market.


Is uw bedrijf of kennisinstelling in internationaal verband bezig met onderzoek, technologische ontwikkeling en innovatie? Dan kan het Europese programma Horizon 2020 u ondersteuning bieden.

Met Horizon 2020 willen de Europese Commissie (EC) en de Nederlandse overheid wetenschap en innovatie stimuleren in het bedrijfsleven en de academische wereld. Zo kunnen zij het concurrentievermogen van Europa vergroten.

Het Horizon 2020 programma sluit aan bij de Europese doelen voor werkgelegenheid en groei (Europe 2020) en het bijbehorende vlaggenschip Innovation Union.

Iedereen kan meedoen aan Horizon 2020:

Iedere organisatie die actief is in onderzoek, technologische ontwikkeling en innovatie in internationaal verband
Individuele onderzoekers
Eerste kennismaking?
Kent u Horizon 2020 nog niet goed of wilt u inspiratie opdoen uit praktijkvoorbeelden? Op de pagina Eerste kennismaking vindt u informatie en inspirerende filmpjes.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financie ... rizon-2020
.
Plaats reactie