Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door rosan »

dank allen :)
En dat is mooi nieuws Suze! Ongeveer zoals het bij mij ook ging!
Ik heb inmiddels na 4 weken mijn bloed weer geprikt. Helaas is mijn t3 alweer te hoog..
Ik begin nu met strumazol lage dosering (5mg per twee dagen). Kijken of dat voldoende is...

Ik had gehoopt nog wat langer euthyroid te zijn, maar ja, niks aan te doen!
Suze87
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2020, 19:38

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door Suze87 »

Balen Rosan dat je t3 te hoog is.. waarom kiezen ze voor strumazol ipv ptu? En heeft dit consequenties voor de borstvoeding?
Met de baby alles goed? Geniet ervan!
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door rosan »

Borstvoeding mag gewoon gelukkig met mijn dosering, zowel ptu als strumazol. Ik mocht kiezen, maar strumazol hoef ik maar 1x per 2 dagen, en ptu moet masks per dag, dus ik vond dit relaxter. :-). Maakte verder niet uit zei ze. :-). Met de baby gaat het goed ja! Al weer een flinke bink van nu 7.5 week :-). Hoe gaat het bij jou?!
Sjanie-E
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 22:43

Ervaring gevraagd met zwangerschap en schildklierremmer

Bericht door Sjanie-E »

Hoi,

Ik ben hier nieuw. Momenteel 25 weken zwanger en vanaf 15 weken bekend met een te snel werkende schildklier. Toen gestart (januari) met PTU eerst 3x daags 1 tablet., momenteel 3x daags 2 tabletten van 50 mg. Helaas doen de medicijnen niks. Wie is hiermee bekend? Eerdere zwangerschappen geen last gehad van mn schildklier.
Mijn waardes momenteel
TSH 0,49
FT4: 39
T3: 15,9
Kan het zijn dat het tijd nodig heeft voordat de medicijnen aanslaan? Hogere dosering is niet wenselijk ivm de zwangerschap.

Groetjes Sjanie
Sjanie-E
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 22:43

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door Sjanie-E »

Ha Dames,
Ik speur al even dit forum af en heb bij 2 andere topics al mijn vragen gesteld.
Nu zie ik dat jullie hier actief zijn en dat er ook nog zwangere mee schrijven.
En dames bevallen zijn! Super mooi om te lezen.
Ik ben momenteel 25 weken zwanger en vanaf 15 weken bekend met een te snelle schildklier. Ze denken aan Graves.
Toen gestart met PTU, eerst 3x daags 50mg, toen 3,daags 75 mg en nu 3x daags 100mg, dus 300 mg totaal. Helaas doen de medicijnen helemaal niks.
Alleen de TSH is er iets van gestegen.
De internist geeft aan dat nog verder verhogen van de PTU niet wenselijk is ivm de zwangerschap. Wie heeft ervaring met dat PTU niet werkt? Of heeft het langer tijd nodig voordat het werkt?
Gisteren nog geprikt
Waardes TSH:0,41
Ft4: 39
T3: 15,9
Voor de baby zijn deze waardes niet optimaal net als het medicijn gebruik niet.
Groetjes Sjanie
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door rosan »

Dat is apart! Je zou bij dit termijn ook kunnen switchen naar thiamazol/strumazol. Wie weet heeft dat meer effect bij jou? Hoe lang zit je nu op hoogste dosis?
Sjanie-E
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 22:43

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door Sjanie-E »

Gebruik de PTU nu ruim 2 maanden. En nu 3 weken op de dosis van 300 mg. De internist wil liever niet overgaan op een ander medicijn omdat ik van de PTU al vrij misselijk ben. Hij verwacht bij strumazol meer bijwerkingen?
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door rosan »

Tja, misselijk van de ptu of van je hyper waardes? Of de zwangerschap? Ik zou het denk ik proberen..
Sjanie-E
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 22:43

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door Sjanie-E »

Ja dat is moeilijk om te zeggen. Deze misselijkheid begon wel bij de start van het gebruik van ptu.
Heb jij goede ervaringen met strumazol? En gebruikte je dat ook tijdens de zwangerschap?
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ervaring gevraagd: zwanger worden met strumazol of PTU

Bericht door rosan »

Tijdens de zwangerschap gebruikte ik enkel ptu. Eerste x Graves en nu gebruik ik strumazol. Prettige is dat het niet meerdere keren op een dag hoeft, maar gewoon 1 maal daags. Verder vind ik het vergelijkbaar. (Wel niet die vieze bittere smaak). In het begin van zwangerschap is het beter ptu te slikken, nu zou je over kunnen stappen
Plaats reactie