Wanneer je partner mogelijks hypothyreoïdie heeft

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Frederik1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2020, 07:21

Wanneer je partner mogelijks hypothyreoïdie heeft

Bericht door Frederik1234 »

Hoi,

Sinds de geboorte van ons eerste kindje 3 jaar geleden stel ik bepaalde eigenschappen vast bij mijn vriendin die ik niet of moeilijk kon plaatsen. Apathisch, opgejaagd, agressief, paniekaanvallen snachts... Al jaren breek ik me het hoofd of dit aan mij ligt of er iets anders aan de hand is.

Ze neemt ook al jaren medicatie voor haar schildklier en laat haar waardes regelmatig controleren. Maar toen ik de kenmerken van Hypothyreoïdie las, ging er bij mij toch een belletje rinkelen;

- depressie
. geestelijke traagheid
. toegenomen slaperigheid
. vergeetachtigheid
. emotionele instabiliteit
. futloosheid
. slechte concentratie
. ongeïnteresseerdheid
. sloomheid in denken en spreken
. geïrriteerdheid
. angst voor open en openbare ruimten
. hallucinaties en waanvoorstellingen –zeldzaam, alleen bij zeer ernstige hypothyreoïdie
. dementie -meestal bij langdurige ernstige gevallen
. manisch gedrag

Het probleem is vandaag dat ze absoluut niet openstaat voor hulp en omwille van haar stabiele waardes tijdens de controles al helemaal niet denkt dat de schildklier een impact heeft op haar gedrag. Ze legt de oorzaak voornamelijk bij mij zonder verder enige actie te ondernemen en met een uitgesproken vraag om haar verder "met rust te laten".

Klinkt dit herkenbaar voor iemand? Er kan natuurlijk ook echt iets mis zijn in onze relatie maar ik vind de eigenschappen zo herkenbaar en haar gedrag is zo vreemd...

Bedankt!
Plaats reactie