Opnieuw subklinische hyperthyreoidie/burn out

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Kiek
Berichten: 6718
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Opnieuw subklinische hyperthyreoidie/burn out

Bericht door Kiek »

Hallo Tanne,

Een te lage TSH wordt in het algemeen beschouwd als een subklinische hyperthyreoïdie.
Aan je wisselende waarden te zien lijkt je schildklier op dit moment dus te rommelen.
Of misschien slik je een combinatie medicijnen die zo'n subklinische toestand kan veroorzaken?
Ik zou van zulke wisselingen in ieder geval flink last hebben.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tanne
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 dec 2018, 12:00

Re: Opnieuw subklinische hyperthyreoidie/burn out

Bericht door Tanne »

Maar zou je niet verwachten dat als dit een schildklier probleem is en de tsh is gezakt, dat de ft4 gestegen zou zijn ten opzichte van de vorige meting? Als je er vanuit gaat dat de wisselwerking tussen die twee stabiel is?

In de bijsluiters van de medicatie staat niks over schildklierproblemen overigens. Ik heb verder geen medicatie.
Subklinisch is inderdaad nu het stempeltje. Ik heb op dit moment niet zoveel schildklier gerelateerde klachten denk ik. Dit was een controle na 3 maanden om te kijken of de waarden zich herstellen.
Kiek
Berichten: 6718
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Opnieuw subklinische hyperthyreoidie/burn out

Bericht door Kiek »

FT4 zou bij zo'n lage TSH stijgen, als de T3 zich volgens de gezonde regels gedraagt.
Zodra de zelfstandige T3 zich omhoog rommelt -> TSH daling én FT4 daling.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie