Setpoint Von

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Von

Bericht door Kiek »

Hoi Von,

Je waarden houden zich op hetzelfde peil als zonder Cytomel.
Dus de inname van Cytomel van 2 x 2.5 µg heeft slechts een hele kortdurende verstoring van het lab.
Het zal slechts een rimpeling in je T3 veroorzaken.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Von
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2021, 16:15

Re: Setpoint Von

Bericht door Von »

Hoi Kiek,
Dank voor je reactie. Ik snap wat je zegt, de waardes zijn nagenoeg gelijk en zouden ze dan hoger kunnen worden met cytomel?
Zou het nog kunnen helpen om de dosis te verhogen? Op dit moment nemen de slechte dagen weer de overhand dus de euforie die ik had met 6 goede dagen is ver te zoeken helaas.
Groet Von
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint Von

Bericht door Kiek »

Hallo Von,

Dan zou je eerst moeten weten waarvoor T3 dient.
Bij gezonde mensen heeft T3 de functie om vlot schommelingen in schildklierhormonen op te vangen.

Maar mensen willen graag meer, en horen van hun buurman dat T3 een wondermiddel is.
Gek genoeg ontbreekt ieder bewijs dat toevoeging van LT3 beter is dan LT4 alleen.

Als je maar genoeg T3 slikt, dan zal (bij gelijkblijven van de dosis LT4) je FT4 dalen.
Dit laat heel goed zien hoe de hypothalamus/hypofyse werkt. Die twee grijpen in met verlaging van de FT4 (er is immers minder T4 nodig) en (aanvankelijk) verlaging van de TSH.
Ingrijpen is het enige dat ze (de HH's) dan nog kunnen doen.

Experimenteer met Cytomel.
Dan ervaar je het zelf.

Als je bijvoorbeeld ieder half uur een minikorreltje inneemt, dan merk je geen effect. Maar het heeft ook geen toegevoegde waarde.
Misschien kom je na verloop van tijd zelf tot de conclusie dat het een illusie is.
Vast staat dat toevoeging van T3 je schildklierhuishouding overhoop gooit.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Von
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2021, 16:15

Re: Setpoint Von

Bericht door Von »

Hoi Kiek, inmiddels bij huisarts geweest en hij zegt het zelfde als jij. Geen tot nauwelijks verschil in T3 te zien en toch eigenlijk ook geen verbetering qua klachten dus nu toch stoppen met cytomel en terug naar oud dosis Thyrax en we gaan (helaas) hormoontherapie proberen over 3 weken. Dank voor al je advies en als ik goed nieuws heb meld ik me.
Groet Von
Plaats reactie