pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door sbpy »

Eenvoudige hulpmiddellen zoals deze kunnen helpen:
Pillenbalkjes met transparante dekseltjes en gekleurde bakjes ja kleurtjes. In verband met de witte pilletjes.
Nauwelijks of niet te vinden in de apotheek. Ja met gekleurde dekseltjes en witte bakjes stop daar eens een wit pilletje in.
En daar sta je dan met watten in je hoofd.
Met dit buitenlands alternatief staat er mo, di, mi, do, fr, sa, so op het is nu niet anders.

Met witte pillen Euthyrox een zwart bakje met transparante dekseltjes.
Met Thyrax, Roze 150ug, blauw 25ug en wit 100ug kiezen voor e.g. geel met idem dekseltjes.
Complementaire kleuren kiezen ten opzichte van de pillen welke genomen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door laura »

hallo P,

Zo'n bovenste doosje heb ik in roze en blauw.
Ik gebruik ze niet voor mijn euthyrox, wel voor andere witte pilletjes.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door sbpy »

Een fijn nieuwjaar 2022 voor iedereen. Omdat het vandaag zaterdag is:
Ik heb van de fabrikant Anmed, Anabox in december, na wat mail communicatie, serieus; samples of monsters mogen ontvangen.
Nederlandse pillenbakjes, met transparante dekseltjes en gekleurde bakjes.

Deze wil ik hier reviewen voor de gebruikers groep. Want samples of monsters review je zeker deze. Het is in 2 dagen tijd ontwikkeld.
Nadat ik er wat nadrukkelijk om vroeg. :!: :!: :!:
Op zijn tijd vind ik complementaire kleuren en beelden mooi.

-Wat vinden jullie van dit nieuwe product?
DonkerBlauw, LichtBlauw, Geel, Roze
DonkerBlauw, LichtBlauw, Geel, Roze
AnmedAnabox.JPG (254.46 KiB) 9000 keer bekeken


Rick ik heb een tip voor je dat Nederlandse doosje is zeker iets voor jou.
Post uit Annaberg-Buchholz
Post uit Annaberg-Buchholz
PostUitAnnaBerg-Buchholz.JPG (246.87 KiB) 8996 keer bekeken
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door *anna* »

Als het forumbeheer er geen moeite mee heeft dan is het natuurlijk oké, maar Ik raak altijd wat geirriteerd als bepaalde artikelen met naam, toenaam en foto's (!) op dit forum aangeprezen worden. Vooral als die 'nieuwe' Nederlandstalige ANABOX-weekbakjes al wel 8 jaar verkocht worden, ik gebruikte de rode en de blauwe nl. zelf. Ik vind ze wel duur: ruim € 10,-- en, heel apart, bij mijn dekseltjes van de woensdag brak er bij allebei vrij snel een 'klemmetje' af... Telkens van het WO-bakje. Zal wel aan mijn behandeling liggen.
Toen ik nieuwe boxjes nodig had heb ik deze niet weer gekocht.
Groet Anna
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door sbpy »

1) Het forum is geen publieke omroep. Zelden plaats ik foto's op forums ze vallen wat groot uit.
2) Irritatie, ik merk het je mist de strekking van dit draadje of deze draad.
3) Een bakje of deze bakjes zitten over het algemeen op 7 euro.
4) Het is een nieuw product het zijn samples, monsters. Deze liggen niet in de Apotheek of in een winkel op een schap.

Nogmaals wat dieper in deel 2 van item 2. De strekking van dit draadje. En laat het eerste van dat item 2 eens lekker weg.

Je hebt deze blauwe en deze rode gehad:
BlauwBakje, RoodBakje, GroenBakje, Er is zelfs een regenboog bakje
Ik heb dezelfde met groene dekseltjes gehad. Na medicatie overstap; Thyrax was niet meer leverbaar. Ben ik gaan zoeken naar wat anders.
Ik wilde een gekleurd bakje met een transparant dekseltje of transparante dekseltjes.

Het bakje in de tegenovergestelde kleur als pillen en met 1 vakje per dag. Niet te vinden.
Apotheek, internet, buitenlands internet ja daar hadden ze wat onze Oosterburen ik mag ze. En iets heel eenvoudigs wordt nog best lastig.
Gebruik makend van complementaire kleuren kleuren welke tegenover elkaar staan in de kleurencirkel. Blauw en geel, cyaan en rood, megenta en groen zijn complementair.

Ik zal vragen of de fabrikant van de wo een woe kan maken.
Verder ga ik dat doosje niet laten aanpassen ik heb er niet 4 gekregen ik heb gevraagd of ze gemaakt konden worden. Het zijn samples, monsters.
Na deze vraag kwam er vrij plotseling een mail er is post voor je onderweg.
niekje
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2019, 17:03

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door niekje »

Ik heb ze in roze en blauw. Het plastic is veel te hard waardoor ik idd ook al een dekseltje stuk heb. Om de pillen te bewaren in de badkamer zijn ze prima, maar om ze me te nemen niet. Daarnaast erger ik me groen en geel aan het feit dat het bakje omkiepert als je alle dekseltjes los zet om de bakjes te vullen....
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door sbpy »

Pillen kun je beter op een koele donkere plek bewaren, niet in de badkamer, luchtvochtigheid en temperatuur te hoog.
Nou heb ik 4 doosjes nu. Ja je mag voorzichtig zijn met de dekseltjes, als je zelf te lomp bent dan gaat het met dat medicijn doosje niet goed.
En dat vind ik nou juist het fijne ervan.
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: pillenbakjes, transparant en kleurtjes

Bericht door sbpy »

De kleuren cirkel.
Afbeelding
Ik zou het graag ontopic willen houden.
Plaats reactie