Graves en ptu/strumazol

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Klaproosje123
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2021, 11:44

Graves en ptu/strumazol

Bericht door Klaproosje123 »

Hoi,

Ik ben klaproosje en sinds een jaar ben ik moeder. In augustus heb ik de diagnose Graves gekregen en slik sindsdien propylthiouracil. Dit vanwege borstvoeding (hier ga ik bijna mee stoppen). Ik zal dan overgaan op strumazol is mij verteld. Het hele schildklier avontuur is verder nieuw voor mij en ik ken geen mensen die ook Graves hebben. Vandaar dat ik hier kom kijken.

Dit gezegd, ik ben zo moe en futloos!! De ptu is al gehalveerd omdat die te hoog stond en de arts zei al wel dat mijn tsh iets omhoog gegaan is (van 0.01, naar 0.4 naar nu 0.7). Op zich goed maar ik voel mij nog steeds echt niet oke. Ook mijn werk lijdt hier onder waar ik echt niet blij mee ben.

Zou strumazol echt beter werken? Wat is jullie ervaring? En zijn er verder dingen die handig zijn te weten om stabieler te worden bijvoorbeeld of andere zaken die ik weten moet, tips?

Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes klaproosje
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graves en ptu/strumazol

Bericht door laura »

Het is wel de bedoeling dat tsh én ft4 geprikt worden.
Voordeel van strumazol is dat je 1× daags een pil slikt.
Het kan ook geslikt worden bij borstvoeding.

Hier vind je meer over Graves: viewforum.php?f=9
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Leia
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2021, 23:12

Re: Graves en ptu/strumazol

Bericht door Leia »

Hoi Klaproosje,
Ik ben net als jij hier nieuw en sinds een dik jaar gediagnosticeerd met Graves en de oogziekte van Graves. Er staat enorm veel informatie met ervaringen in de verschillende topics. Dat is wel een beetje zoeken, maar op zich is het wel overzichtelijk.
Ik heb de eerste maanden Strumazol gekregen om de schildklier plat te leggen en hoewel de hartkloppingen verdwenen (godzijdank) werd ik ook ontzettend moe en lusteloos. Dus of Strumazol een verbetering is vraag ik me af, het is meer inherent aan het plat leggen. Dat werd heel veel beter toen ik levothyroxine mocht gaan slikken. Maar zover als ik de verhalen heb gelezen hier zijn er veel overeenkomsten en toch is het bij iedereen weer anders.
Succes :-)
Plaats reactie