Vraag en hulp aan Kiek

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Charlotte1964
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:58

Vraag en hulp aan Kiek

Bericht door Charlotte1964 »

Dag Kiek,

Jij hebt laatst mijn setpoint bepaald maar dat was aan de hand van waardes die ik jarenlang heb gehad tijdens gebruik antidepressiva.
Deze ad heb ik nu afgebouwd en gestopt. Dus dat setpoint is niet meer relevant en ik al nu opnieuw moeten gaan beginnen.

Tijdens afbouw ging mijn TSH naar 9 en FT4 naar 16,9. In overleg met internist ben ik dezelfde dosering blijven gebruiken (63 mcg tirosint) omdat niet bekend was hoe de schildklier ging reageren.

Ik ben nu 8 weken verder en sinds 6 weken helemaal naar 0 antidepressiva. En dus geen wijzigingen in schildklierdosering gedaan.

Gisteren bloed laten prikken en mijn waardes zijn nu TSH 11,91 en FT4 18,7. Hele rare verhouding

Lijkt me dus zeker dat ik moet gaan verhogen om de TSH weer in normaal bereik te gaan krijgen. Of heb jij nog een andere verklaring voor deze rare waardes?

En als ik ga verhogen met hoeveel zou ik dat dan moeten doen en heb je enig idee hoe snel dit kan herstellen?
Heb volgende week een afspraak bij de internist maar zou graag jouw mening horen.

Alvast dank en groetjes
Charlotte

PS: laatste metingen zijn 3 uur na inname hormoon. Vanaf nu zal ik nuchter gaan prikken zonder hormoon om zo duidelijkheid te krijgen over 'echte' situatie zoals jij ook altijd aangeeft. Dat prikken na inname geeft teveel schommelingen in resultaat en dan weet je ook niet meer waar je mee bezig bent. Dank je wel voor de tip !
Charlotte1964
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:58

Re: Vraag en hulp aan Kiek - of overige gebruikers!

Bericht door Charlotte1964 »

Verneem ook graag van anderen raad en / of ervaringen.

Dank je wel.
Plaats reactie