Voorstellen & heel graag advies

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen & heel graag advies

Bericht door laura »

De kans is groot dat op een moment hypothyreoïdie ontstaat na radioactief jodium.
In de samenvatting literatuur (https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... raves.html) hebben ze het over 30 tot 90%.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ren2016
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2021, 18:26

Re: Voorstellen & heel graag advies

Bericht door Ren2016 »

De waardes waar jij nu op zit zou ik bv niet eens mee kunnen werken. TSH waarde is veel te hoog, moet tussen de 0,4-4 zijn. Dus geeft aan dat jouw T4 te laag is. Het is echt fine tunen en bij iedereen anders. Mijn schildklier doet helemaal niks meer na de slok . Dat was ook de bedoeling ivm ernstige vorm Graves. Anders had het sowieso weer terug gekomen,dus ben gelijk schildklierhormoon gaan gebruiken. Huisartsen mogen snelle schildklier ook niet behandelen, jouw huisarts weet ook helemaal niks van de slok etc. Kan ik bij die van mij ook merken hoor. Maar goed als ik wil bloedprikken of medicatie wil ophogen dan is dat geen probleem,ik bepaal en weet het zelf het beste :)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen & heel graag advies

Bericht door laura »

Helemaal eens Ren2016.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Evy29
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2021, 20:24

Re: Voorstellen & heel graag advies

Bericht door Evy29 »

Nu ik jullie reacties zo lees denk ik idd ook niet dat de huisarts hier veel van af weet.. hij doet er in elk geval erg lakoniek over.

Zelf weet ik er helaas ook iets te weinig van om goed beslagen ten ijs te komen. Maar ga zeker proberen contact op te nemen met mijn endocrinoloog die mij in het verleden behandeld heeft.

Het werken tja ik doe het op pure wilskracht, gaat de ene dag ook beter dan de andere hoor! Heb gelukkig een fijne teammanager en kan wat vaker vrije dagen inplannen.

Ziekmelden is geen optie want covid crisis en vorig jaar al wat maanden niet kunnen werken ivm rug operatie. Herstel hiervan liep ook veel trager dan werd verwacht.. voelde mij bijna tegen uitputting aan zitten na deze operatie. Wellicht dat dit ook al door de schildklier kwam..

Ben al heel erg blij dat ik hier even mijn zorgen kan uiten en ik hoop oprecht straks op te knappen van de juiste behandeling
Ren2016
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2021, 18:26

Re: Voorstellen & heel graag advies

Bericht door Ren2016 »

Heftig allemaal :(
Ik zou sowieso al een andere huisarts zoeken n.a.v. het overbehandeling verhaal...
Zorg goed voor jezelf, dat kan je alleen zelf doen. Straks val je echt helemaal uit en ben je nog verder van huis.

Hier kan je ook heel veel info vinden https://schildklier.nl/

En dit boekje is misschien ook wel een idee https://schildklier-site.e-captain.nl/s ... t-regelaar
Wordt alles simpel uitgelegd. Zou iedere patient gewoon moeten krijgen bij start van de behandeling.
Plaats reactie