T3 / Vraag Thyreoidum

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Kiek »

Maar Emma, een kind begrijpt dat een T3 van 7.1 schadelijk is, met normaalwaarden tussen de 1.3 - 3.
Je bent zo bezig je schildklierhuishouding naar de Filistijnen te helpen.
Weet je zeker dat het de T3 is, en niet de FT3? En dat ie 7.1 is? In welke eenheden is die 7.1 gemeten? Wat staat er achter?

Thyreoïdum bevat T3 dat je voor de vervanging van je schildklierwerking helemaal niet nodig hebt.
Integendeel.
Niet voor niets heeft de T4 een enorme lange halfwaardetijd van 7 dagen, tegenover die van de T3 van ca. 23 uur.
Overweeg om je thyreoïdum voorgoed in de prullenbak te mieteren.

https://www.zekerweten.nl/zorgverleners ... rzoek/ft3/
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Norit
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2020, 11:13

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Norit »

Dag Kiek,
Hier ben ik weer .
Ik ben naar het ziekenhuis geweest uitdraai van mijn waardes gehaald.
Daarna naar mijn huisarts gereden. En consult gehad.
Blijkt dat het de vrije T3 is dan is het dus FT 3.
Die is aan de hoge kant maar binnen de norm die is nl 8.
Ik heb voor mijzelf besloten iov met de arts dat ik even 80 mg neem. Dan na 4 weken bloed prikken.
Ik heb begrepen dat jij niet voor Thyreoidum bent.
Maar........34 jaar Euthyrox 100mg altijd hadden ze nooit of te nimmer mogen aankomen om een nieuwe versie op de markt te brengen. Sinds november 2019 ben ik op zoek naar een middel waar ik mij goed bij voel. Tirosint, Thyrax dan is de Thyreoidum de minst kwaaie voor mij. Ik ben dat opgeblazen gezicht kwijt mijn vingers kunnen ringen dragen en de duizeligheid die ik dagelijks had.
Ik wil je heel ❤️elijk bedanken voor je meedenken met mij. Vr gr Emma (Norit)!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door laura »

hallo Emma,

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar echt begrijpen doe ik het niet.

Je probeerde letterlijk slechts één maand de nieuwe formule van euthyrox: viewtopic.php?p=30906#p30906
Weliswaar snel geprikt, waren je tsh en ft4 netjes na die ene maand binnen de normaalwaarden.
Waarom heb je het niet langer geprobeerd?

Inmiddels slik je al een tijdje thyreoïdum.
Je bent erg overgedoseerd.
Dat is te zien aan wat je noemt: heel heel veel stress, kort lontje, angst en paniek.

En echt Emma, te veel schildklierhormoon is niet goed voor je.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Norit
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2020, 11:13

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Norit »

Hai Laura,
Dank voor je meedenken.......
Ik slik nu eerst even 80mg Thyreoïdum, dan kijken naar mijn bloedwaardes. Is dat dan nog afwijkend dan overweeg ik om terug te gaan naar Euthyrox. Maar zie er tegenop weer dat proces in te gaan. Elke keer 6 weken wachten tot je weet welke sterkte je moet slikken. Voor nu wil ik Kiek en jou bedanken voor het meedenken enne.......hoop dat ik jullie als het nodig is om raad kan vragen. Fijn weekend. Vr gr Emma.🍀
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Kiek »

Hallo Norit,

Je schrijft in je berichtje van 7 januari hierboven:
Ik heb begrepen dat jij niet voor Thyreoidum bent.

Het gaat er niet om of ik voor of tegen thyreoïdum ben, maar ik weet wel wat voor ellende dit kan aanrichten in een verder gezond mens.

T3 is nu juist bedoeld, in een prettige schildklierhuishouding, om de boel vlot te kunnen regelen.
Als extra toevoeging voor iemand met een schildklieraandoening is het alleen maar schadelijk.

Voor jou is het belangrijk te beseffen dat je door je veel te hoge cholesterol hard op weg bent naar het dichtslibben van je vaten.
Het dichtslibben van je hart- en bloedvaten is levensgevaarlijk.
In zo'n situatie is het nóg slechter om je lijf in korte tijd nodeloos aan te jagen met thyreoïdum/Cytomel.
Denk er toch eens over na!

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Norit
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2020, 11:13

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Norit »

Hallo Kiek,
Hier is eigenwijze Norit weer, 9 januari vroeg ik je over T3.
Nu ben ik inmiddels zover dat ik moet stoppen met de Thyreoïdum alle goede berichten ten spijt op mijn meldpunt erover.
Nu ben ik erg bang welk merk synthetisch middel bij mij past? Euthyrox slikte ik 35 jaar 100 mg.Prima meestal. Tot de vernieuwing 2019 november. Thyrax gedaan geen goede reactie erop. Toen dus Thyreoïdum. Net de uitslagen binnen die zijn : TSH 7.8 FT 4 9.2. de F 3 komt nog en Ernstig vit D gebrek. Wat is jouw advies en mag jij dat geven. Ik durf niet alleen op mijn huisarts te vertrouwen meer. Vrijdag gaat hij mij bellen. Maar ik wil een wel overwogen besluit nemen..... Wil jij mij weer opnieuw helpen Kiek? Bvd hartelijke groet Emma.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Kiek »

Hallo Emma,

Aan je laatste waarden [TSH 7.8 FT 4 9.2] is te zien dat je thyreoïdum gebruikt.
Je FT4 is al verder gezakt dan de gemiddelde laagste referentiewaarde.
Daarbij is je TSH hoger dan referentie.
Dat wil zeggen dat je schildklierhuishouding momenteel nogal overhoop ligt.
Het lijkt een hypothyreoïdie. Of ongestructureerd gerommel met schildklierstoffen.

Gewoon aan de Thyrax, Emma. Dat slik ik ook. Best spul, en handig door de kleurtjes.
Je cellen zullen zich na een week beter voelen, en jij je wat meer mens.

Dus thyreoïdum in de prullenbak.
Daarop zijn je hypothalamus en je hypofyse niet aangelegd en op ingesteld.

Je schrijft:
" Wat is jouw advies en mag jij dat geven."

Mijn advies staat hierboven.
En in mijn signatuur staat de rest.
Ik ben een van velen die afhankelijk is van schildklierhormoonpillen.
Gelukkig leven we niet in een dictatuur.
Je kunt zelf kiezen of je luistert naar de eerste beste charlatan die thyreoïdium voorschrijft, of je je verdiept in de stof om te snappen wat je slikt. En wat voor gevolgen dat kan hebben.

Het officiële advies van onze hypobehandelaars is het normaliseren van de TSH.
Hoeveel dat is dat blijft een vraagteken.

Mijn advies is om alle beschikbare kennis over dit onderwerp op PubMed op te zoeken en te lezen.
Dat kost best moeite, maar het levert veel meer op.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Norit
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2020, 11:13

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Norit »

Sorry Kiek ik schrijf moet stoppen met Thyreoïdum,
nee ik wil zelf stoppen. Rest mij de vraag waarom werkt het bij niet met die FT 3.?
Vr gr Norit
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Kiek »

Omdat je als thyreoïdum de hoeveelheid en verhouding slikt die geschikt is voor varkens.
Het wordt immers gemaakt van gedroogde schildklieren van varkens.
'k Heb ooit een ons (=100 gram)vers thyreoïdum in een plastic zakje hier in huis gehad.
Het voelt als talkpoeder, beetje beige, en het stonk.

Van fysiologen leerde ik dat bij mensen de T4/T3 een andere hoeveelheid en verhouding is.
Jouw hypothalamus raakt in de war van zo'n varkensverhouding.
Zo'n TSH gaat dan raar doen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Norit
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2020, 11:13

Re: T3 / Vraag Thyreoidum

Bericht door Norit »

Dag Kiek,
Dank voor je uitleg over waarom het niet werkt bij mij.
Dan toch nog een vraag Thyrax slikte ik voor Thyreoïdum.
Elke dag kon ik niet meer staan van de duizeligheid rond 11 uur begon het tot rond 16 uur. Daarna kon ik weer alles. Vandaar de overstap op Thyreoïdum.
Wat is nou wijsheid? Ken jij Tirosint? Ik zou zo graag weer eens normaal willen zijn :(.
Al die meldpunten van medicijnen word ik niet vrolijk van.
Maar de mensen die geen last hebben hoor ik natuurlijk niet! Het is jammer dat de artsen er zo makkelijk mee omgaan. Of draai ik het nu om en doe ik zelf moeilijk? Ik denk morgen maar niks in neem. Zou dat een goed plan zijn? Fijn dat je de moeite neemt mij te antwoorden.
Hartelijke groet Emma (Norit).
Plaats reactie