Manons schildklier werkt te snel

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Manon199131
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2022, 17:59

Re: Voorstellen

Bericht door Manon199131 »

De uitslag is er nog niet maar zie wel de volgende referentiewaarde staan; iU/l 0.00 - 1.80.
Weet jij vanaf welke waarde er een grote kans is op de ziekte van Graves? Of alles boven die 1.80 en maakt het niet uit hoe ver daarboven?
Manon199131
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2022, 17:59

Re: Voorstellen

Bericht door Manon199131 »

De uitslag is inmiddels binnen. De waarde van de antistoffen is 5,18. Zegt dit dan iets over of ik de ziekte van Graves heb?
Manon199131
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2022, 17:59

Re: Voorstellen

Bericht door Manon199131 »

Niemand?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen

Bericht door Kiek »

Hallo Manon,

Je antistoffen zijn inderdaad te hoog.
Hoe ontwikkelen je andere schildklierwaarden zich?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door laura »

Manon ik heb de titel aangepast.
Hopelijk wordt er dan sneller gereageerd.

Ben je vandaag naar de internist geweest?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Manon199131
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2022, 17:59

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door Manon199131 »

Hoi Laura,

Klopt ja. Heb de diagnose Graves gekregen. Meteen mogen starten met strumazol gelukkig!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door elizabeth27 »

Niet leuk maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is. Ik heb zelf sinds 1993 de diagnose Graves.
Sanne-g
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2022, 15:39

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door Sanne-g »

He Manon,

Wat super vervelend om te lezen dat het bij jou ook door de booster is gekomen. Ik had precies hetzelfde: begin januari prik en vanaf twee dagen later dikkere schildklier en hele hoge hartslag. Ik heb al een boze mail naar Lareb gestuurd dat het misschien handig is als ze laten weten dat de booster graves kan aanwakkeren. Dan had ik m namelijk nooit genomen en liever omikron doorgemaakt (heb ik inmiddels trouwens ook gehad: had nauwelijks klachten - weegt geenszins op tegen weer een jaar schildklier ellende).

Mn artsen gaven aan dat de opvlamming inderdaad van de booster kan komen (handig achteraf…)

Wel jouw ervaring melden bij Lareb hoor, dan helpen we daar hopelijk anderen weer mee.

Ter geruststelling; ik heb twee keer eerder last van Graves gehad (twee keer na de zwangerschap/ als ik stopte met borstvoeding). Ik vind het met medicijnen (titratie) best goed leefbaar. En ik hoop dat ze ooit nog eens gaan uitvinden hoe het komt, dus wil nog niet voor een definitievere oplossing gaan. Veel sterkte! 🙏
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Sanne-g
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2022, 15:39

Re: Manons schildklier werkt te snel

Bericht door Sanne-g »

Dank je wel Laura! Mijn arts dacht van niet, omdat mn zwelling niet pijnlijk is.

Weten jullie of je het verschil tussen een ontsteking en graves kunt zien op een scan?
Plaats reactie