Hulpvraag

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
AnDijk68
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2022, 13:38

Hulpvraag

Bericht door AnDijk68 »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Bedankt voor het accepteren. Ik ben zo vrij om meteen maar van alles in de groep te gooien. Ik ben An en ben 53 jaar oud en weet nog helemaal niet of ik hier op de goede plek ben. Nadat ik het boek van Mirjam Kaijer heb gelezen en me toch me in veel symptomen, maar lang niet alles van haar kan herkenen, leek het me niet onverstandig om hier me wat te laten informeren.Vooral over primaire hyperparathyreoïdie. Ik zelf heb langdurig onverklaarbare pijnklachten over ongeveer mijn hele lichaam die sinds een jaar of 3 zijn gaan verergeren. Ook heb ik sinds ruim 2 jaar last van steeds toenemende tinnitus, wat gekmakend is. Een klein jaar geleden kreeg ik de diagnose fibromyalgie. Voor beide klachten heb ik vorig jaar intensieve behandeltrajecten doorlopen (leren omgaan met) helaas met geen verbetering. (Huisarts wil me nu naar een psycholoog sturen, ga ik voorlopig niet doen) Verder heb ik last van droge ogen, heb veel hoofdpijn, slaap ook slecht. Mijn cognitieve vermogen is helaas sterk afgenomen. Heb veel last van brain fog, concentreren en onthouden is lastig. Kan ook door mijn vermoeidheid komen. Het calcium gehalte in mijn bloed is aan de hoge kant, geloof ik, maar nog binnen de norm. In 2008, 2.47, eind vorig jaar 2.52 (vitamine D3 62.9)en een paar weken geleden 2.54 mmol/L maar calcium gecorrigeerd (voor albumine) hebben ze ook gemeten de laatste keer en was slechts 2.40 mmol/L. Ik ben iig deze laatste 2 x niet nuchter geprikt. Bloeddruk is meestal gewoon. PTH is, naar mijn weten, nog nooit geprikt. THS was in december 1.5 en laatst 1.3 dat is ok (mijn moeder heeft een schildklieraandoening dus daar had ik speciaal naar gevraagd) Mijn huisarts gaat dan ook niet mee in het bijschildklier-verhaal en waarschijnlijk is dat terecht. Ik ben natuurlijk ook in de overgang, wie weet wat dat allemaal teweeg brengt. Toch blijft het nog ergens knagen hopelijk kan hier iemand er wat licht voor me over schijnen. Alvast heel erg bedankt.
Plaats reactie