Hersendruk en levothyroxine

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Dejama
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2022, 14:29

Hersendruk en levothyroxine

Bericht door Dejama »

Hoi allemaal. Ik ben Debbie. 44 jaar. Ik kamp al 16 jaar met n te langzaam werkende schildklier. Ik slik nu levothyroxinenatrium 200. Ook al jaren stabiele waardes. Nu heb ik een te hoge hersendruk sinds 2008. De enig overgebleven oorzaak is nog levothyroxinenatrium. Herkent iemand dit en zijn er medicijnen die deze bijwerking niet hebben.

Dank

Groet Debbie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Iih

Bericht door laura »

Welkom Debbie,

Misschien toch een overzicht geven van je tsh en ft4?
Je slikt namelijk een behoorlijke dosis.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Dejama
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2022, 14:29

Re: Iih

Bericht door Dejama »

Hoi Laura,

Ft4 20pmol/l
tsh 1.2 mIU/l
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Hersendruk en levothyroxine

Bericht door laura »

Misschien dat mensen nu wel reageren?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Hersendruk en levothyroxine

Bericht door Pomtips »

Je zou eens een tijdje dagelijks 12,5mcg minder levothyroxine kunnen nemen (dus 187,50mcg ipv 200mcg) en kijken of je je beter gaat voelen. Er is ruimte voor in je bloedwaarden.
200mcg is ook wel een erg hoge dosis. Ik weet niet wat je gewicht is maar men rekent als gemiddelde 1.5xlichaamsgewicht = xxx mcg levo.

Prik ook altijd nuchter, dus sochtends vóór inname van je hormonen, +/- 24 uur na je laatste inname. Dan heb je altijd dezelfde omstandigheden.
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Plaats reactie